شناسهٔ خبر: 49203303 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهلت ارسال آثار به سوگواره بین‌المللی مهر محرم در سمنان ۱۵ مهر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره بین‌المللی مهر محرم به میزبانی سمنان پانزدهم مهر ١۴٠٠ تعیین شد که امکان تمدید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: جنبه بین المللی سوگواره مهر محرم امسال متفاوت‌تر و گسترده‌تر از سال‌های قبل است.

او با تبیین ابعاد برگزاری سوگواری ملی و بین المللی مهر محرم در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: سوگواره مهر محرم امسال با دو سوگواره حسینی متحد شده دیگر تحت عنوان سوگواره بین المللی "ملت امام حسین (ع) " همزمان برگزار می‌شود و به همین دلیل ابعاد بین‌المللی سوگواره مهر محرم امسال به مراتب متفاوت‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

فلاح، با دعوت از هنرمندان و قشر‌های مختلف مردم ایران اسلامی و نقاط مختلف جهان برای ارسال عکس و فیلم کوتاه به این سوگواره از آیین‌ها و عزاداری‌های حسینی، روش‌های خانگی، به سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم گفت: مهلت اولین ارسال آثار به این سوگواره ۱۵ مهر ماه تعیین شده که احتمال دارد تمدید شود.

فلاح، زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره را نیز دهه فجر امسال بیان کرد و یادآور شد: امسال برای تجلیل از برگزیدگان این سوگواره بیش از ۸۰۰ میلیون ریال جایزه تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به سابقه ۱۴ ساله برگزاری سوگواره مهر محرم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان دارای آیین‌های ویژه سوگواره سرور و سالار شهیدان است و به همین دلیل مردم استان برای ارائه عکس‌های این آیین‌ها پایه گذار سوگواره مهر محرم شدند.

فلاح یادآور شد: این سوگواره به تدریج توسعه یافت و ابعاد ملی و بین المللی به خود گرفت و امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره سوگواره ملی و چهارمین دوره سوگواره بین المللی مهر محرم در استان سمنان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در دوره‌های قبل این سوگواره شاهد شرکت و ارائه آثار عکاسان از کشور‌های مختلف جهان از جمله عراق بودیم و جنبه بین المللی آن سال به سال توسعه یافته است.

انتهای پیام/ح

نظر شما