شناسهٔ خبر: 49198593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ارسال آثار به سوگواره بین‌المللی مهر محرم در سمنان ۱۵ مهر است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به سوگواره بین‌المللی مهر محرم به میزبانی سمنان پانزدهم مهر ١۴٠٠ تعیین شد که امکان تمدید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز یکشنبه به رسانه ها افزود: جنبه بین المللی سوگواره مهر محرم امسال متفاوت‌تر و گسترده تر از سال های قبل است.

وی با تبیین ابعاد برگزاری سوگواری ملی و بین المللی مهر محرم در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: سوگواره مهر محرم امسال با دو سوگواره حسینی متحد شده دیگر تحت عنوان سوگواره بین المللی "ملت امام حسین (ع)" همزمان برگزار می شود و به همین دلیل ابعاد بین‌المللی سوگواره مهر محرم امسال به مراتب متفاوت تر و گسترده تر خواهد بود.

وی، با دعوت از هنرمندان و قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی و نقاط مختلف جهان برای ارسال عکس و فیلم کوتاه به این سوگواره از آیین ها و عزاداری های حسینی، روش های خانگی، به سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم گفت: مهلت اولین ارسال آثار به این سوگواره ۱۵ مهر ماه تعیین شده که احتمال دارد تمدید شود.

فلاح، زمان برگزاری اختتامیه این سوگواره را نیز دهه فجر امسال بیان کرد و یادآور شد: امسال برای تجلیل از برگزیدگان این سوگواره بیش از ۸۰۰ میلیون ریال جایزه تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به سابقه ۱۴ ساله برگزاری سوگواره مهر محرم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرها و روستاهای استان سمنان دارای آیین های ویژه سوگواره سرور و سالار شهیدان است و به همین دلیل مردم استان برای ارائه عکس های این آیین ها پایه گذار سوگواره مهر محرم شدند.

فلاح یادآور شد: این سوگواره به تدریج توسعه یافت و ابعاد ملی و بین المللی به خود گرفت و امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره سوگواره ملی و چهارمین دوره سوگواره بین المللی مهر محرم در استان سمنان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در دوره های قبل این سوگواره شاهد شرکت و ارائه آثار عکاسان از کشورهای مختلف جهان از جمله عراق بودیم و جنبه بین المللی آن سال به سال توسعه یافته است.

داوطلبان حضور در چهاردهمین سوگواره ملی، هفتمین مسابقه بین المللی و سومین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم می توانند از طریق ثبت نام و بارگذاری در سامانه پلتزار (شبکه فعالان فرهنگی دیجیتال) به آدرس www.platzaar.ir و نیز با ثبت نام و بارگذاری در سایت مهر محرم به آدرس www.MehreMoharram.ir در این سوگواره شرکت کنند.

نظر شما