شناسهٔ خبر: 49189961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نتایج دیدار سران سه قوه

رئیس جمهور گفت: هر گونه توسعه یافتگی در کشور در گرو انسجام قوا و نیروهای انقلابی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  حجت الاسلام والمسلمین "سید ابراهیم رئیسی" عصر امروز(شنبه) پس از جلسه سران سه قوه، برگزاری جلسات سران قوا را زمینه بسیار خوبی درجهت همفکری و هم اندیشی برای حل مسائل کشور، دانست و افزود: امروز درکشور مسائل مهمی از جمله مشکل کرونا را داریم که مردم از آن به شدت رنج می‌برند و حل این مشکل نیازمند همفکری و همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها و به کارگیری همه ظرفیت‌های کشور است.

دکتر رئیسی مشکل اقتصادی و ثبات در بازار را دیگر مسئله مهم امروز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حل این مشکل خواست مردم است و برای ایجاد ثبات در بازار نیازمند همکاری همه قوا هستیم که باید همه ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت عظیم نیرو‌های مردمی و مشارکت همه مردم، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و اصناف به کار گرفته شود تا بتوانیم برای ایجاد ثبات در بازار و مهار تورم به یک نقطه روشنی برسیم.

رئیس جمهور افزود: مساله مهم دیگر هم مساله کسری بودجه است که با همکاری و همفکری مجلس شورای اسلامی باید دنبال شود و انشاءالله اصلاح بودجه بتواند آرامشی درکشور برقرار کند.

آقای رئیسی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: هرگونه توسعه‌یافتگی درکشور در گرو انسجام قوا و انسجام همه نیرو‌های انقلاب اسلامی است و همه کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند با هر گویش و هر نگاه سیاسی امروز باید خودشان را برای نقش آفرینی در حل مسائل کشور آماده کنند.
<div id="video-display-embed-code_417856" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824771/417856?width=400&height=300"></script></div>
 
"محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه هماهنگی سران بعد از تشکیل دولت سیزدهم، برگزار شد. این جلسه هماهنگی سران در این مقطع از یک ویژگی خاصی برخوردار است. ما در کشور و نظام اداریمان درهر سه قوه و حتی در بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیر دولتیمان اینگونه شکل گرفته که بیشتر کارگذار محور هستند تا سیستم محور؛ این مسئله خوبی نیست، اما واقعیتی است که در کشور ما وجود دارد. اینجا است که نقش افراد بسیار موثر است برای هم افزایی و حل مشکلات.
دکتر قالیباف افزود: تصمیم این گونه شد تا این جلسات به صورت مرتب برگزار شود که بتوانیم این هم افزایی را به وجود آوریم. این هم افزایی شرط اولش همدلی و همراهی سران قواست و این موضوع وجود دارد و بر آن تاکید شده و همچنین در عمل نیز اینگونه خواهد شد.

او افزود: دغدغه ما جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست. امروز طبیعتا بحث سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت‌های اول است. این جلسات معطوف به حل این مشکلات است که هرکدام از قوا تلاش کنند که این مشکلات را به سهم خودمان کاهش دهیم و بتوانیم کار را پیش ببریم و من مطمئن هستم که این همدلی برای حل مشکلات مردم بتوان یک هم افزایی را ایجاد کند. حتما همیشه موضوعات مهمی در سطح ملی و بین‌المللی وجود داشته است که نیازمند گفتگو‌های خیلی صریح و روان است و تصمیم گیری‌های مشخص دارد که در این جلسات گفت و شنودش برقرار خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_417857" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824771/417857?width=400&height=300"></script></div>
 
"غلامحسین محسنی اژه‌ای" هم پس از جلسه سران سه قوه در جمع خبرنگاران گفت: از کار جهادی و فشرده‌ای که مجلس در دو هفته گذشته برای بررسی وزیران پیشنهادی انجام داد و کم سابقه بود تشکر می‌کنم و برای دولت سیزدهم آرزوی توفیق دارم.

وی با تاکید بر این موضوع که باید برای رفع سریع‌تر مشکلات مردم، هم افزایی کاملی داشته باشیم، گفت: قبلا هم نشست داشته‌ایم، اما این نشست‌ها در مسئولیت جدید معنای دیگری دارد و باید خروجی متفاوتی داشته باشد. امیدواریم برای تشخیص اولویت‌ها، جلوگیری از موازی‌کاری و امیدآفرینی برای مردم بتوانیم هم‌افزایی خوبی داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آغاز خوبی در نشست امروز سران قوا داشتیم، خاطرنشان کرد: همان چیزی که در ذهنم بود و به آن امیدوار بودم، کاملاً طلیعه آن را در جلسه امروز سران قوا دیدم و احساس کردم که بعضی از موضوعاتی که به آن پرداخته شد، موضوعات اساسی و مورد نیاز این مقطع هستند.

اژه‌ای با بیان اینکه جلسات سران قوا، جلسه دید و بازدید نیست، گفت: این جلسات کاملا کاری است و استمرار خواهد یافت و انشاالله امیدوار هستیم که خداوند عنایت کند و به این نگاه وحدت‌آفرین و انسجام‌آفرین انشاالله برکت دهد و مردم شیرینی و حلاوت این وحدت، همبستگی و تلاش را در آینده نزدیک بچشند.

<div id="video-display-embed-code_417858" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824771/417858?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما