شناسهٔ خبر: 49188322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

کاهش ۶۲ درصدی تردد در جاده‌های شمالی/ جریمه کرونایی بیش از یک میلیون خودرو در ۱۲ روز

سردار هادیان‌فر از کاهش ۶۲ درصدی تردد در جاده‌های شمالی در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام کاهش ۶۲ درصدی ترددها در محورهای شمالی کشور در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه، اظهار داشت: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم به طوری که در آزاد راه رشت _ قزوین ۸۰ درصد چالوس ۸۴ درصد، تهران-قم ۷۱درصد و محور کاشان -اصفهان ۵۸ درصد کاهش را شاهد بودیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه میانگین تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس با کاهش ۶۲ درصدی مواجه بود تصریح کرد: در کل کشور هم با کاهش ۳۸ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

وی گفت: ماموران پلیس راهور در هزار و ۴۲۲ نقطه مستقر بوده و تعداد هزار و ۹۱۰ تیم با ۱۲ هزار و ۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه کردند؛ همچنین‌ در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها بازگردانده شده و تعداد۷۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی دریافت کردند.

وی افزود: از ظرفیت ۱۲۹ دستگاه دوربین جاده ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین شهری نیز که به صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی اقدام می کردند نیز علاوه بر حضور فیزیکی ماموران استفاده شد.

سردار هادیانفر، بیشترین کاهش تردد را به ترتیب اولویت در استان گیلان ۵۹ درصد ، مازندران ۵۸ درصد ، قزوین ، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این ۲ استان گیلان و مازندران سفر کرده بودند خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح ممنوعیت تردد، یک میلیون و صد هزار خودرو اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تصادفات فوتی در این مدت ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما