شناسهٔ خبر: 49185770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جریمه یک میلیون و ۱۲۰ هزار خودرو در طرح ممنوعیتهای تردد ۱۲ روزه

رئیس پلیس راهور گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیتهای تردد ۱۲ روزه، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سید کمال هادیانفر در تشریح اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی در 12 روز اخیر، اظهار کرد: در طول 12 روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم به طوریکه در آزاد راه رشت ـ قزوین 80 درصد، در جاده چالوس 84 درصد، در آزادراه تهران ـ قم 71 درصد و در محور کاشان ـ اصفهان 58 درصد کاهش تردد داشتیم.

رئیس پلیس راهور افزود: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) 62 درصد کاهش داشت و در کل کشور با کاهش 38 درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم.

وی بیان کرد: نیروهای پلیس راهور در هزار و 422 نقطه به صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد هزار و 910 تیم با 12 هزار و 840 نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه‌روزی انجام‌وظیفه کردند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: در این طرح 690 هزار و 728 دستگاه خودرو از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند.

به گفته رئیس پلیس راهور، در طول اجرای طرح ممنوعیتهای تردد، یک میلیون و 100 هزار خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام 44 درصد و تصادفات جرحی نیز  28 درصد کاهش داشت.

این مقام انتظامی متذکر شد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران، 129 دستگاه دوربین جاده‌ای و 868 دستگاه دوربین شهری به صورت سیستمی برای کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

وی ادامه دد: بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت مربوط به استان گیلان با 59 درصد، مازندران با 58 درصد، قزوین، تهران و البرز با 52 درصد و خراسان رضوی با 50 درصد بود.

هادیانفر درباره علت افزایش تردد پلاکهای غیر بومی در دو استان گیلان ومازندران نیز گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کرده بودند. 

انتهای پیام/

نظر شما