شناسهٔ خبر: 49185067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ستاد مدیریت بیماری کرونا؛

تزریق هر دو دز واکسن به بیش از ۱۲۶ هزار نفر در استان مرکزی

تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر در استان مرکزی هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

تزریق هر دو دز واکسن به بیش از ۱۲۶ هزار نفر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان مرکزی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جمالیان افزود: این در حالی است که طبق سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان جمعیت بالای ۱۸ سال که باید از سوی این دانشگاه واکسینه شوند ۷۲۰ هزار نفر است.
او با اشاره به اینکه واکسیناسیون سنین ۴۵ سال و بیشتر از امروز در استان مرکزی آغاز شده اضافه کرد: همچنین افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آن‌ها فرا رسیده باید هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: فردا یکشنبه ۷ شهریورماه یک مرکز جدید واکسیناسیون از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه خواهد شد و روزانه امکان تزریق برای ۱۰ هزار نفر در نوبت دوم فراهم خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_6907439"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3204741/6907439?width=400&height=300"></script></div>

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: تردد بین شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و پلاک‌های غیربومی از سوی دوربین‌های نظارتی رصد و اعمال قانون می‌شوند.

اکرمی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته و فرمانداران استان می‌توانند برای تردد‌های ضروری بین شهری مجوز صادر کنند اما، محدودیت ترافیکی برای خودرو‌های پلاک غیربومی همچنان پابرجاست.

او اضافه کرد: موانع فیزیکی در ورودی شهر‌ها برداشته شده و فقط خودرو‌هایی که مجوز تردد از فرمانداری‌ها دارند می‌توانند سفر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: بازدید از مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نظام پزشکی باید صورت پذیرد و گزارش آن در نشست مدیریت کرونا استان اعلام شود.

او گفت: دستگا‌ها و گروه‌های مختلف تقاضای انجام واکسیناسیون دارند اما، انجام عملیات واکسیناسیون طبق ساز و کار ستاد ملی کرونا و بر اساس گروه‌های سنی و شغلی اعلام شده صورت می‌گیرد و استان نمی‌تواند خارج از آن اقدام کند.

علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: پنج هزار و ۱۵۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته چهارم مرداد در استان مرکزی ثبت شد که این آمار در هفته اول شهریور با ۲۰ درصد افزایش موراد مثبت به ۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

علیمحمدی افزود: ۴۷ مورد فوت در هفته چهارم مرداد ماه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی اتفاق افتاد که نسبت به هفته اول شهریور ۴۰ درصد افزایش داشته و بستری‌های بیماران کرونایی در استان هم با پنج درصد رشد از ۵۵۰ نفر به ۵۷۹ نفر رسیده است.

با اعلام رنگ بندی جدید شهرهای کشور، وضعیت چهار شهرستان استان مرکزی از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد.

در نقشه جدید با وجود تغییر وضعیت چهار شهرستان کمیجان، دلیجان، تفرش و آشتیان از وضعیت خیلی پرخطر به پرخطر، سایر مناطق استان  مرکزی همچنان در وضعیت قرمز هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما