شناسهٔ خبر: 49184064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تزریق هر دو دز واکسن به بیش از ۱۲۶ هزار نفر در استان مرکزی

تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر در استان مرکزی هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان مرکزی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جمالیان افزود: این در حالی است که طبق سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان جمعیت بالای ۱۸ سال که باید از سوی این دانشگاه واکسینه شوند ۷۲۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون سنین ۴۵ سال و بیشتر از امروز در استان مرکزی آغاز شده اضافه کرد: همچنین افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آن‌ها فرا رسیده باید هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: فردا یکشنبه ۷ شهریورماه یک مرکز جدید واکسیناسیون از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه خواهد شد و روزانه امکان تزریق برای ۱۰ هزار نفر در نوبت دوم فراهم خواهد شد.

اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: تردد بین شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و پلاک‌های غیربومی از سوی دوربین‌های نظارتی رصد و اعمال قانون می‌شوند.

اکرمی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته و فرمانداران استان می‌توانند برای تردد‌های ضروری بین شهری مجوز صادر کنند اما، محدودیت ترافیکی برای خودرو‌های پلاک غیربومی همچنان پابرجاست.

او اضافه کرد: موانع فیزیکی در ورودی شهر‌ها برداشته شده و فقط خودرو‌هایی که مجوز تردد از فرمانداری‌ها دارند می‌توانند سفر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: بازدید از مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نظام پزشکی باید صورت پذیرد و گزارش آن در نشست مدیریت کرونا استان اعلام شود.

او گفت: دستگا‌ها و گروه‌های مختلف تقاضای انجام واکسیناسیون دارند اما، انجام عملیات واکسیناسیون طبق ساز و کار ستاد ملی کرونا و بر اساس گروه‌های سنی و شغلی اعلام شده صورت می‌گیرد و استان نمی‌تواند خارج از آن اقدام کند.

علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: پنج هزار و ۱۵۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته چهارم مرداد در استان مرکزی ثبت شد که این آمار در هفته اول شهریور با ۲۰ درصد افزایش موراد مثبت به ۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

علیمحمدی افزود: ۴۷ مورد فوت در هفته چهارم مرداد ماه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی اتفاق افتاد که نسبت به هفته اول شهریور ۴۰ درصد افزایش داشته و بستری‌های بیماران کرونایی در استان هم با پنج درصد رشد از ۵۵۰ نفر به ۵۷۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام / ج

نظر شما