شناسهٔ خبر: 49175849 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارالمپیک توکیو؛ رستمی آغازگر روزهای طلایی ایران

توکیو- ایرنا- دومین ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران در حالی امروز به روی تخته خواهد رفت که امید می‌رود وی بتواند نخستین مدال طلای کاروان ایران را در توکیو ضرب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری دسته منهای ۸۰ کیلوگرم مردان امروز (شنبه) از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد و «روح‌الله رستمی» نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان پارالمپیکی خود می‌رود. رستمی که مدال نقره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در کاروان ایران به شمار خواهد رفت او حتی می‌تواند رکورد این دسته را نیز به نام خود کند.

رکورد این دسته در پارالمپیک در اختیار مجید فرزین ملی‌پوش اسبق ایران است. وی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو توانست با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم ضمن ثبت این رکورد مدال طلا را از آن خود کند. اما رکورد جهانی دسته منهای ۸۰ کیلوگرم وزنه‌برداری معلولان جهان  در اختیار روح‌الله رستمی به ۲۴۱ کیلوگرم است که سال ۲۰۲۱ در مسابقات بین‌المللی تایلند آن را به ثبت رساند.

رستمی که اکنون خود را برای یک موفقیت دیگر آماده می‌کند به دنبال آن است تا ضمن ثبت مدال طلا بتواند برای دومین مرتبه از رکورد مجید فرزین عبور کند.

رستمی در دسته منهای ۸۰ کیلوگرم با ورزشکارانی از چین، اوکراین، آلمان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت خواهد کرد.

تیم پاراوزنه‌برداری ایران با پنج نماینده راهی سرزمین آفتاب شده و امید است بتوانند یک نتیجه تاریخی را در این دوره از بازی‌ها ثبت کنند. بنا به گفته «علی‌اصغر رواسی» سرمربی تیم، احتمال حضور هر پنج نماینده ایران در سکوی پارالمپیک وجود دارد.

بهترین نتیجه وزنه‌برداری در ادوار بازی‌های پارالمپیک مربوط به بازی‌های ۲۰۱۲ لندن است که ایران با هشت ورزشکار حضور پیدا کرد. آنان موفق به کسب چهار مدال طلا و یک نقره شدند. سیامند رحمان، مجید فرزین، علی حسینی و نادر مرادی موفق به کسب مدال طلا و روح‌الله رستمی مدال نقره کسب کرد. رستمی در آن دوره از بازی‌ها در دسته ۶۷ کیلوگرم وزنه می‌زد.

روز گذشته امیر جعفری با کسب مدال نقره بازی‌های پارالمپیک موفق شد تا نخستین نشان کاروان ایران را ضرب کند. روح‌الله رستمی، حامد صلحی‌پور، سامان رضی و منصور پورمیرزایی دیگر نمایندگان ایران در این رشته هستند.

پورمیرزایی در این دوره از بازی‌ها جانشین سیامند رحمان شده و امید می‌رود وی بتواند مدال طلای دسته فوق سنگین را برای ایران به ارمغان بیاورد. سیامند در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم شد و رکورد جهان و المپیک هم‌اکنون به نام او است. رحمان اسفندماه سال ۱۳۹۸ به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

نظر شما