شناسهٔ خبر: 49170238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

خواص شگفت‌انگیز چای ریحان

رفع بی‌اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده از خواص برجسته چای معطر ریحان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، گیاه ریحان دارای آهن، کلسیم، ویتامین K و مواد مغذی زیادی است و به عنوان یک ضد عفونی کننده، آرام بخش، ادرارآور بوده که در جهت درمان اسهال نفخ، معده و بی اشتهایی کمک زیادی می کند. این گیاه معطر با ارتفاع 20 تا 50 سانتی متری دارای برگ بیضی با ساقه کرک دار و گل سفید و قرمز است. بهترین مکان و شرایط آب و هوایی برای این گیاه گرم و آفتابی است و برای تهیه غذا استفاده می شود.

از ریحان در بیشتر جاها به عنوان درمان کننده مشکلات تنفسی و شکمی استفاده می شود و فواید زیادی برای بهبود دردهای روده ای، زخم معده، نفخ، رفع بی اشتهایی، پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و مو، بهبود اسهال، رفع بی خوابی، معالجه عفونت ادراری و رفع زخم و التهابات دهانی دارد.

از سرطان جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در چای ریحان می تواند از نقص های کروموزمی جلوگیری کند که به نوبه خود باعث کاهش احتمال جهش های سلولی و تغییرات سرطانی می شود.چای ریحان به عنوان یک عنصر احتمالی در پیشگیری از عود مجدد سرطان مفید است.

با افسردگی مبارزه می کند

مصرف منظم چای باعث آرامش اعصاب و تسکین حال روحی شماست، چای ریحان باعث تقویت ترشحات دوپامین و سروتونین، می شود. این دمنوش در حفظ آرامش و سلامت مغز بسیار مفید است. بسیاری از افراد برای کاهش بیماری افسردگی از چای ریحان استفاده میکنند.

کمک به کنترل استرس

مصرف چای ریحان مانع از ترشح کورتیزول شود. چای ریحان دارای ترکیباتی است که با استرس مقابله می کندو باعث بهبود قابل ملاحظه ای در استرس اکسیداتیو شده و فشار خون را پایین می آورد.

باعث سلامت قلب و عروق می شود

چای ریحان باعث جلوگیری از تجمع پلاکت و لخته خون در بدن میشود،و به کاهش خطر سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند. علاوه بر این، می تواند باعث کاهش کلسترول در دیواره رگ هاشود.

مناسب سیستم ایمنی بدن

چای ریحان می تواند باعث حفظ سلامت بدن شود و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. این دمنوش دارای آنتی اکسیدان محلول در آب است باعث تحریک سلول های سفید می شود و بدن را در مقابل عفونت ها مقاوم می کند.

خاصیت ضد باکتریایی

دیگر خاصیت ریحان جلوگیری از رشد باکتری است و طبق مطالعات می تواند عفونت و باکتری ای مقاوم به آنتی بیوتیک را کنترل و درمان کند.

تنظیم متابولیسم کبد

افرادی که 5 روز چای ریحان استفاده کنند سطح بالایی از آنزیم های کبدشان تنظیم می شود. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان موجود باعث بهبود عملکرد کبد می شود و باعث درمان بیماری کبد چرب در افراد الکلی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما