شناسهٔ خبر: 49168034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باز بودن پایانه مرزی نوردوز در آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

مدیر پایانه گمرک نوردوز گفت: پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان باز است و تردد در این مسیر در جریان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی،  بایبوردی با اشاره به این که خبر‌هایی در فضای مجازی مبنی بر بسته بودن مرز منتشر شده است گفت: پایانه مرزی جلفا بسته نشده است و تردد مسافران و کامیون‌ها از این مرز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اختلافات مرزی بین کشور‌های همسایه آذربایجان و ارمنستان مسیر قاپان به گوروسی به مدت چند ساعت مسدود شده بود که راه جایگزین برای تردد خودرو‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بایبوردی اظهار کرد: به علت کم عرض بودن جاده فقط تردد ماشین‌های سنگین و اتوبوس‌ها دچار مشکل شده بود که با رایزنی های صورت گرفته مسیر باز شده است و تردد در این مسیرادامه دارد.

سخنگوی گمرک کشور صبح امروز اعلام کرد: جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیرو‌های کشور آذربایجان مسدود شده است و مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز "نوردوز" در آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.

گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل نبود وجود انبار مسقف، کالا‌ها به صورت ترانشیپ و به روش ترانزیتی صادر می‌شوند.

 

<div id="video-display-embed-code_6902955"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3204049/6902955?width=400&height=300"></script></div>
 

 

نظر شما