شناسهٔ خبر: 49143746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایمنی در محور شمشک-دیزین برقرار می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز ضمن تأکید بر لزوم ایمن بودن جاده‌ها، گفت:محور شمشک-دیزین در حال بازگشایی است اما با توجه به خطر همیشگی ریزش کوه اقدامات لازم برای احداث دیوار حائل در مناطق ریزشی صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه تسهیل تردد خودروها در جاده‌ها اولویت اصلی اداره راهداری به شمار می‌رود، گفت: البته حفظ ایمنی و سلامت مسافرین رابطه مستقیم با ایمنی راه‌ها دارد از این رو انتظار داریم ضمن توجه به اجرای پروژه راهی بر روند احداث و حفظ ایمنی نیز توجه جدی و قاطع داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در ادامه از اجرای عملیات بازگشایی مسیر ترددی شمشک-دیزین خبر داد و افزود: این اقدام از عصر روز گذشته در دستورکار همکاران قرار گرفته است.

این مقام مسؤول یادآور شد: مسیر شمشک دیزی در پی ریزش‌های مکرر در جاده شمشک به دیزین موجب تخریب کامل ۲ کیلومتر از این جاده شده بود که طی ۲ ماه گذشته عملیات ریزش برداری، تسطیح و زیرسازی آن با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد انجام شده است.

وی از خطر همیشگی ریزش سنگ و خاک در این محور خبر داد و یادآور شد: با توجه به وجود بافت‌ کوهستانی به صورت مداوم شاهد ریزش کوه خواهیم بود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز برای رفع این مشکل مجوزهای لازم برای احداث دیوار حائل در مناطق ریزشی اخذ شده است و در مرحله برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد است.

زندی فر اعتبار در نظرگرفته شده برای بازگشایی محور را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مسیر از سال ۱۳۹۴ به دلیل ریزش های مکرر و نبود ایمنی کافی مسدود شده است .

انتهای پیام/ج

نظر شما