شناسهٔ خبر: 49139716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران؛ چالش مشترک واشنگتن-تل‌آویو/ آمریکا متحد قابل اعتماد اسرائیل است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بلینکن در دیدار با یکدیگر درباره موضوعات مختلفی همچون پرونده هسته‌ای ایران به رایزنی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از برخی رسانه‌های آمریکایی، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر خود به واشنگتن با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به دیدار و رایزنی پرداخت.

وی در این دیدار با تاکید بر بهبود روابط کابینه جدید تل‌آویو با واشنگتن، گفت: آمریکا متحد قابل اعتماد اسرائیل محسوب می‌شود و ما هیچ متحد اینچنینی دیگری نداریم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار گفت: واشنگتن خواهان تقابل با چالش‌های مشترک با اسرائیل، به ویژه درخصوص پرونده هسته‌ای ایران است.

وی ادامه داد: ایران و برنامه هسته‌ای آن از جمله نگرانی‌های آمریکا و اسرائیل است.

بلینکن افزود: از سوی دیگر روابط با مقامات فلسطین برای همه ما حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت واشنگتن و تل‌آویو بر این اساس است که با هم کار می‌کنند و برنامه مشترک بسیار مهم و قدرتمندی دارند،گفت: تعهد ما به این مشارکت بدلیل امنیت اسرائیل، تزلزل ناپذیر است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به دیدار بنت با بایدن گفت: فردا جو بایدن رییس جمهور  آمریکا در انتظار ملاقات با شریک جدید خود است و همانطور که مطلع هستید وی با اکثر نخست وزیران اسرائیل آشنایی دارد و با آن ها همکاری کرده است.

پیش از این، نفتالی بنت در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز که نخستین مصاحبه وی با یک سازمان خبری بین‌المللی پس از رسیدن به نخست وزیری محسوب می‌شود، گفته بود؛ با تلاش‌های آمریکا بمنظور احیای توافق هسته‌ای برجام با ایران مخالف هستم و قصد دارم به حملات مخفی این رژیم نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ادامه دهم.

وی ادامه داد: گفتگو‌های سازش با فلسطینیان را رد می‌کنم و در راستای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه قرار است در دیدار با بایدن دیدگاهی راهبردی را درباره ایران مطرح کند، گفت: تقویت روابط با کشور‌های عربی مخالف نفوذ منطقه‌ای و اقدامات هسته‌ای ایران از جمله این دیدگاه‌های جدید است.

بنت افزود: در حقیقت ما نیاز به یک ائتلاف منطقه‌ای از کشور‌های عربی داریم تا با تشکیل آن و کمک یکدیگر مانع گسترش نفوذ ایران شویم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما