شناسهٔ خبر: 49134308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سجادی: وزارت ورزش را به قرارگاه «تولید امید» تبدیل خواهیم کرد

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه را به قرارگاه «تولید امید» تبدیل خواهیم کرد، گفت: وزارت ورزش باید نقشی ستادی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 «حمید سجادی» که به عنوان گزینه وزارت ورزش به مجلس معرفی شده است، در سخنان خود در مجلس به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.

وی گفت: تحول نه فقط خواست ما بلکه ضرورت گریز ناپذیر این دوره است که وزارت ورزش باید پرچمدار این مهم باشد. چرایی تحول و چگونگی تحول از تغییر نگاه و راهبرد‌ها شروع می‌شود. ما تلاش می‌کنیم به این وزارت استعداد‌ها بنگریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: در چند سال گذشته مسئله ورزش و جوانان تا حدودی از متن کشور به حاشیه رفت است. باید با نگاهی فرابخشی با دیگر نهاد‌ها و حاکمیتی بپردازد. بیانیه گام دوم فصل جدید جمهوری اسلامی را وعده می‌دهد و ما را به میدان دادن به جوانان دعوت می‌کند. برای تحقق بیانیه گام دوم وزارت ورزش باید نقشی ستادی پیدا کند. استعداد‌ها را پرورش دهد و با تعاملات حاکیتی شکوفایی و تحول آفرینی را برای آن‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: اگر جوانان موتور پیشران کشور هستند این وزارتخانه باید موتور پیشران حرکت دولت باشد. نقش تحرک و ورزش در سلامت روحی و جسمی و کاهش هزینه‌های بیمارستانی غیر قابل انکار است. ما عزم کرده ایم ظرفیت بالقوه ورزش را به فعلیت برسانیم.

سجادی بیان کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی صد‌ها برابر ریزش‌های آن بوده و باید این رویش‌ها را قدر بدانیم. کوشش بنده این است که بخش بزرگی از بدنه وزارت ورزش متعلق به آن‌ها باشد.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما آمده ایم تا تحول ورزش را با همراهی تمام دستگاه‌ها و نمایندگاه مجلس رقم بزنیم. اعتماد شما با رای بالا این اعتماد را دو برابر خواهد کرد. جوانان ما بهترین جوانان عالم هستد و در این مورد تردید نداریم. ۷۰ درصد جمعیت ما متولد بعد از انقلاب هستند. این یعنی یک اتفاق بزرگ و مبارک. باید با این جوانان کار‌های بزرگ کنیم. هر جا کار بزرگی انجام شده جوانان پای کار بوده اند.

سجادی افزود: وزارت جوانان را یک قرارگاه مورد به مسائل جوانان خواهیم کرد. وزارتخانه‌ای برای شکوفایی جوانان. البته این کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند. دبیرخانه این قرارگاه در این وزارتخانه تشکیل خواهد شد. این وزارتخانه قرارگاه تولید امید خواهد بود.

گزینه وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: معرفی من به عنوان یک افتخارآفرین برای کشور یک افتخار بود. من ۱۷ سال از دوران جوانی ام را در تیم ملی دوومیدانی بوده ام. در حد توانم تلاش کرده ام. رکوردهایم متاسفانه هنوز پابرجاست که باید ارتقا کند.

سجادی بیان کرد: من شرایط ورزشکاران را درک می‌کنم. نبودن امکانات و رقابت در سطح بین المللی را متوجه می‌شوم. من درد ورزشکار را درک می‌کنم. هم با درد آشنا هستم هم با درمان. اجازه نمی‌دهیم ورزشکاران ایران در میادین بین المللی غریب باشند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که جوانان ورزشکار را در ایران نگه داریم تا برای کشور افتخار آفرینی کند. ما نباید شرایطی را فراهم کنیم که ورزشکار ما به کشور‌های دیگر بروند مثل مغولستان. ورزشکاری که به این کشور رفت و با رژیم اشغالگر قدس مسابقه داد و مدالش را به این کشور تقدیم کرد.

سجادی گفت: پروژه‌های نیمه کاره زیادی در کشور داریم؛ که بخشی از این پروژه‌ها در مناطق کم برخوردار هستند. ما باید بتوانیم ۱۲۳۴ پروژه نیمه تمام در بین ۴ هزار پروژه را تکمیل کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: ورزش همگانی حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت. ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه‌های درمان است. سوای از این که برای شادی جامعه بخش جدا ناپذیر است. اگر من وزیر شدم اجازه بدهید که ورزش همگانی را در سطح شهر بیاوریم. ما باید جریان و حرکت ورزش همگانی دیده و لمس شود. آخرین اتفاق ورزشی که در سطح شهر‌ها دیدیم چه زمانی بوده است؟

سجادی ادامه داد: من سال‌ها مدرس و مربی در بنیاد شهید بوده ام. من ۹ سال در تربیت بدنی بنیاد شهید بوده ام و رایگان کار کرده ام. چهار سال است که بنده عضو گروه‌های جهادی بوده ام. این انقلابی نیستم؟ آیا آکادمی دوومیدانی زدن جرم است؟ من تاکنون برای دوومیدانی یک ریال هم دریافت نکرده ام. بنده چه زندگی لاکچری دارم؟ چه ارزشی دارد این مسائل. اگر این بررسی‌های چهار روز دیگر ادامه پیدا می‌کرد شاید به بنده تهمت جاسوسی هم می‌زدند!

وی افزود: در بخش بانوان می‌خواهم قول بدهم که ورزش بانوان باید برای اولین بار مستقل شود. هر کاری که ورزش بانوان نیاز دارد باید مستقل و خودکفا شود. این قول را می‌دهم. قول داده ام که طرح آمایش سرزمین را در سه ما ارائه کنم.

گزینه وزارت ورزش و جوانان افزود: قول می‌دهم به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار به عنوان یک اولویت نگاه کنم.

سجادی ادامه داد: در بخش جوانان هم برنامه‌هایی خواهیم داشت که با تشکیل شورای هیات امنایی امور را پیش خواهیم برد. حتما با مشورت شخص دکتر رئیسی و شورای مشورتی فردی انتخاب خواهد شد که بتوانیم دغدغه جوانان را بیشتر پیگیری کنیم.

وی در مورد صحبت‌های موافقان و مخالفان خود در مجلس گفت: عزیزی گفتند چرا برای انتخابات دوومیدانی شرکت کردید رای نیاوردید! باید عرض کنم که بنده در سال‌های اخیر شرکتی در انتخابات دوومیدانی نداشتم.

سجادی در مورد اتهاماتی که به وی وارد شده گفت: بنده زندگی لاکچری ندارم. یک زندگی معلمی و هیات علمی دارم و بسیار ساده. در بولینگ و بیلیارد مدیریت نکرده ام. در سوارکاری هم گفتند که در جلسه هیات مدیره یک باشگاه شرکت کنم. این جرم است؟ باشگاه سوارکاری ندارم که.

وی ادامه داد: بنده مشاور ورزشی و سلامت و پزشکی یک مجموعه اقتصادی خصوصی هستم. عمده کار اخیر من هم فعالیت در سایت واکسیانسیون بوده است. این کار بدی است؟

سجادی افزود: اگر من را از ورزش بیرون کنند از تاریخ ورزش که نمی‌توانند بیرون کنند؟
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بنده قول می دهم اگر رای آوردم در زمینه اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416787" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416787?width=400&height=300"></script></div>
 
مخالفت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

در ادامه جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه ۳ شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش این کمیسیون در مورد رأی اعتماد به سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کرد.

وی در مورد انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش با اسناد بالادستی گفت: ۵۵ درصد برنامه‌های پیشنهادی سجادی با اهداف برنامه‌های توسعه هماهنگ نبود و ۶۰ درصد اهداف همسو با اسناد بالادستی نبود. علاوه بر آن، در برنامه‌های وی به ۱۶ درصد احکام بالادستی اشاره نشده بود.

نصیرایی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی دو نشست با وزیر پیشنهادی برگزار کرد که هر نشست دو ساعت به طول انجامید و بحث‌های مفصلی در مورد معاملات در حوزه ورزش، مافیا و فساد در این حوزه مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه توضیحات ایشان نظر اعضای کمیسیون فرهنگی را تامین نکرد و اکثریت اعضا از توضیحات وزیر قانع نشدند و به صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای تصدی این جایگاه رای منفی دادند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416769" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416769?width=400&height=300"></script></div>
 
«سجادی» در ورزش‌های لاکچری فعال است

سید علی یزدیخواه در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: سجادی فردی ورزشی و صاحب نام است، اما در مجلس نهم هم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد که در آن مقطع، ۱۳۷ نفر با وی مخالفت کردند و فقط ۸۶ نفر از نمایندگان با وی موافق بودند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر از آن زمان ما از سجادی کار شاخص ورزشی ندیدیم و اقدامی برای ارتقاء رتبه و جایگاه ورزش کشور انجام نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سجادی در حوزه دو میدانی جزو افتخارات کشور است، اما در زمینه مدیریت نمی‌تواند کاری انجام دهد به گونه‌ای که حتی نتوانست در انتخابات ریاست فدراسیون دو میدانی هم موفق شود.

یزدیخواه گفت: سجادی بیشتر در حوزه ورزش‌های لاکچری مانند بولینگ، بیلیارد و اسب سواری فعال بوده است. همچنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به جای اینکه به باشگاه‌های جنوب شهر برود و با آنان قرارداد ببندد، در مجتمع تجاری ایران مال که یکی از ۱۰ مجتمع تجاری برتر دنیاست و هزاران هزار میلیارد سرمایه دارد، قرارداد بسته است.

وی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روحیه متمایل به اشرافی گری دارد و با دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی تناسب ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این روز‌ها شاهدیم بسیاری از افراد برای رأی آوردن سجادی در حال سفارش هستند و این مسئله شائبه ایجاد می‌کند که اگر سجادی رأی بیاورد، بدهکار قدرت‌هایی می‌شود که برایش لابی کرده اند و آنان مدام وی را کنترل خواهند کرد.

یزدیخواه گفت: برنامه سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان مکفی نیست و وی توانایی لازم برای انجام کار را ندارد. در حوزه جوانان هم برنامه خاصی ارائه نکرده است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416771" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416771?width=400&height=300"></script></div>
 
افراد ویژه خوار و مرفهان بی‌درد نباید وارد کابینه شوند

محمد مهدی فروردین در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه ۳ شهریور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: ما در حال انتخاب وزیر ورزش و جوانان برای دولت انقلابی هستیم نه برای دولت لیبرال خسته. بر این اساس باید فردی شایسته را انتخاب کنیم و نباید افرادی را انتخاب کنیم که شائبه تخلف، رانت و حکم انفصال در پرونده آنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: سجادی مدعی است که می‌خواهد وزیر ور زش و جوانان کشور شود و در این باره هم برنامه دارد، این در حالی است که وی ۳۰ سال نقش اول را در حوزه ورزش کشور ایفا کرد، اما چه کاری در این عرصه انجام داده است؟

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس ادامه داد: در حال حاضر سجادی قائم مقام فدراسیون زورخانه‌ای است و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که مهرعلیزاده رئیس این فدراسیون است و در زمان انتخابات، مطالب ناگواری را علیه رئیسی مطرح کرد.

فروردین با تاکید بر اینکه ما حق اشتباه کردن در انتخاب کابینه نداریم، گفت: ما نیازمند وزیری پاکدست، انقلابی، مردمی و فساد ستیز هستیم و نباید اجازه دهیم که انقلاب به دست نااهلان بیافتد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید از رئیس جمهور صیانت کنیم و نباید اجازه دهیم که افراد ویژه خوار و مرفه بی درد و دارای زندگی اشرافی وارد کابینه دولت انقلابی شوند.

وی افزود: سجادی نمی‌تواند کشتی به گل نشسته ورزش ایران را نجات دهد. وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای انقلاب و نظام هزینه نداده و حتی یک ساعت سابقه ایثارگری ندارد و ما نباید این فرد را مورد تایید قرار دهیم.

فروردین متذکر شد: سجادی هیچ گاه در بزنگاه‌ها موضع شفاف نگرفته است و شایستگی تصدی وزارت ورزش و جوانان را ندارد. این روز‌ها شاهد هستیم که برخی از افراد خارج از مجلس در حال لابی کردن برای رای آوردن سجادی هستند که ما باید پاسخ قاطعی به آنان را رای منفی خود به سجادی دهیم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416773" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416773?width=400&height=300"></script></div>
 
«سجادی» برای ارتقاء جایگاه ورزش ایران در سطح بین الملل برنامه دارد

در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه (۳ شهریور) مجلس و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشن‌های کابینه سیزدهم، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در موافقت با سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: انتظار داشتم رئیس فراکسیون ورزش، نقدی عمیق از برنامه‌های سجادی ارائه دهد، اما جز تخریب و تهمت، مطلبی مطرح نکرد.

وی افزود: اینجا مجلس است، برای بررسی رای اعتماد به وزرا باید طبق قانون، مدارک و مستندات ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مخالفان به برنامه‌ها و مدرک تحصیلی سجادی ایرادی نگرفتند، گفت: اولین بار است که یک قهرمان ملی و فردی با تجربه برای وزارت ورزش معرفی می‌شود. کل جامعه ورزشی از این موضوع خوشحالند و انتقادی ندارند.

کوچکی نژاد خطاب به نمایندگان گفت: سجادی را کسی به مجلس معرفی که رئیس قوه قضائیه بوده و به پرونده‌های قضایی و مفاسد احاطه داشته است. این قدر نگویید فلانی پرونده دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تخصص سجادی مورد نیاز بخش خصوصی بوده، توسط بخش خصوصی برای فعالیت‌های ورزشی و هنری دعوت شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اظهارات یزدیخواه در زمینه ورزش‌های لاکچری سجادی، گفت: سجادی قهرمان دو و میدانی بوده که ورزش مستضعفان است. در ورزش‌های فرعی نیز تخصص دارد. این عیب نیست.

کوچکی نژاد با بیان اینکه سجادی برای ارتقا جایگاه ورزش ایران در سطح بین الملل تلاش خواهد کرد و برنامه ارائه داده است، گفت: همچنین دیپلماسی ورزشی از برنامه‌های جدی وی است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416774" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416774?width=400&height=300"></script></div>
 
وزارت ورزش برای اولین بار شخصیتی غیرسیاسی و امنیتی می‌بیند

در ادامه جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه ۳ شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، محمد وحیدی نماینده بجنورد در موافقت با حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مردم عزیز! نمایندگان شما در کمال استقلال و آزادی به بیان دغدغه‌های خود در جلسات رأی اعتماد پرداخته و تضارب آراء امری طبیعی در قوه مقننه است.

وحیدی با اشاره به اهمیت وزارت ورزش و جوانان گفت: این دستگاه عظیم قبل و بعد انقلاب سازمان بوده و هیچ وقت وزیری متخصص در راس آن قرار نداشته است، همیشه افراد سیاسی و امنیتی در راس این وزارتخانه بودند و اولین بار است که شخصیتی ورزشی و با تخصص در رأس این مجموعه قرار گرفته است.

وی از نمایندگان خواست به سجادی رای اعتماد دهند.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416775" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416775?width=400&height=300"></script></div>
 
«سجادی» برنامه‌ای برای تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی ندارد

محمد خدابخشی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی وزرای پیشنهادی، برنامه‌های بخشی است که باید بین آن‌ها هم‌افزایی و تعادل صورت گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین سازگار بودن این برنامه‌ها با برنامه ششم توسعه و امکان‌پذیری آنها از حیث بودجه‌ای از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت. این موارد در صلاحیت کمیسیون برنامه و بودجه قرار داشت که متأسفانه به آن ارجاع نشد. از آقای مخبر می‌خواهیم این برنامه‌ها را در سازمان برنامه و بودجه کشور مورد ارزیابی قرار دهد تا تبعات و آسیب‌های آن‌ها در آینده، کشور را دچار مشکل نکند.

وی ادامه داد: نوع نگاه سجادی به اداره کشور در حوزه ورزش دارای ابهام است و باید اطمینان دهد نگاهش در اداره کشور مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی در کشور است. به عنوان مثال الیگودرز و سایر مناطق کمتر توسعه یافته دارای جاذبه‌های فراوانی هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد و تحقق این امر بخشی از مشکلات اقتصادی را نیز برطرف می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی باید عنوان کند از چه افراد و ترکیبی در اداره این وزارتخانه استفاده خواهد کرد. برنامه‌های وی سطحی و با رویکرد حداقلی بوده و حتی عاری از نگاه تحولی است. سهم اقتصاد ورزش در GDP و همچنین بررسی وضع موجود در حوزه‌های ورزش قهرمانی، همگانی و جوانان در برنامه‌های سجادی مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویر روشنی از بخش جوانان در برنامه‌های سجادی وجود ندارد و برنامه‌های وی فاقد آینده‌نگری است، بیش از ۵ هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور وجود دارد که گزینه پیشنهادی دولت برنامه‌ای برای آن‌ها ارائه نداده است. همچنین فقدان ارائه برنامه برای ورزش بانوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت، به عنوان مثال همواره بانوان مطالبه پارک‌های ورزشی را داشته‌اند.

خدابخشی گفت: در برنامه سجادی ورزش همگانی و ارتقای بین بخشی برای هماهنگی دستگاه‌ها در این عرصه مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که با کم تحرکی افراد در جامعه مواجه هستیم. انتظار می‌رفت برنامه‌های پیشنهادی بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارتخانه مذکور ارائه می‌شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416780" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416780?width=400&height=300"></script></div>

«سجادی» توان اداره وزارت ورزش و جوانان را ندارد

احمد راستینه در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه ۳ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: بسیاری از قهرمانان با بنده تماس گرفتند و گفتند که در موافقت با سجادی صحبت کنم و همچنین عده‌ای دیگر هم با بنده تماس گرفتند و گفتند که در مخالفت با او صحبت داشته باشم؛ بنده به دلیل قهرمانان وطنم مجبورم که در مورد سجادی به عنوان مخالف صحبت کنم.

وی ادامه داد: بنده ساعت‌ها برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را بررسی کردم؛ باید بگویم که برنامه‌های او غیرتحولی است و برنامه‌هایی جاری وزارت ورزش و جوانان را به مجلس ارائه داده است.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه سجادی توان اداره وزارت ورزش و جوانان را ندارد، گفت: وی سابقه معاونت وزارت ورزش و جوانان را دارد که در آن مقطع باعث تعلیق بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی کشورمان شد و اگر درایت شورای عالی امنیت ملی و سعید جلیلی نبود، ما الان المپیک لندن را از دست داده بودیم.

راستینه با بیان اینکه ۳۶۰۰ سند درباره جوانان وجود دارد، اما جوانان ما بدون برنامه کاملاً رها شده‌اند، اظهار داشت: سجادی برای جوانان هم برنامه‌ای ندارد، معمولاً دولت‌ها سیاسی‌ترین افراد را در بخش وزارت ورزش و جوانان می‌گذارند تا آنان در بزنگاه‌هایی، چون انتخابات در خدمتشان باشند.

وی اظهار داشت: سمن‌های جوانان ما برنامه‌های هویت‌آفرین ندارند و به یک بدنه بزرگ بروکراسی تبدیل شده‌اند؛ حل مشکل مسکن و توسعه خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد که در این باره هم وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس متذکر شد: سجادی از محسن مهرعلیزاده حکم قائم‌مقامی ورزش‌های زورخانه‌ای را گرفته و بنده در این باره از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سوال کردم که وی گفت من پس از انجام یک مصاحبه سنگین برای این سمت انتخاب شدم.

راستینه بیان کرد: همه ما در انتخابات دیدیم که مهرعلیزاده چگونه حجت‌الاسلام رئیسی را مورد خطاب قرار می‌داد و وقیحانه صحبت می‌کرد، انتخاب سجادی به عنوان قائم‌مقام مهرعلیزاده موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مهرعلیزاده افراد انقلابی را به اطراف خودش راه نمی‌دهد.

وی گفت: مشکلات ورزش و جوانان نیازمند یک مدیر توانمند در حد معاون اول رئیس‌جمهور است که حمیدرضا سجادی به هیچ‌وجه این ویژگی را ندارد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416781" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416781?width=400&height=300"></script></div>
 
سجادی از جنس ورزش است

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۳ شهریور) مجلس و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، ملک فاضلی نماینده خاش و میرجاوه در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مادر ورزش‌ها، دو میدانی است. سجادی یک بار در این ورزش مدال طلا گرفته و می‌تواند باز هم در مدیریت وزارت ورزش و جوانان مدال طلا بگیرد.

وی با بیان اینکه فردی باید وزیر شود که از جنس ورزش باشد و نه سیاستمدار، اظهار داشت: یک کت نو پوشیدن در قالب ایران مال که عیب نیست. به دنبال افتخار ایران و ایرانی باشید.

این نماینده مجلس تأکید کرد: وزیر پیشنهادی از طرف نهاد‌های مختلف تأییدیه گرفته است. تأییدکنندگان سجادی برای وزارت ورزش و جوانان حتماً آگاهی کاملی به مسائل مطرح شده دارند.

ملک فاضلی با تأکید بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه تمام در مناطق محروم، اظهار داشت: سجادی وعده اتمام تمام پروژه‌های نیمه تمام مناطق محروم را داده است.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416783" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416783?width=400&height=300"></script></div>
 
«سجادی» می‌تواند مشکلات حوزه ورزش را حل کند

اسماعیل حسین‌زهی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۳ شهریور ماه) و در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: انتخاب سجادی به عنوان وزیر، با استقبال افکار عمومی در سطح جامعه و اهالی ورزش روبرو شد. سجادی نه تنها به عنوان یک متخصص ورزش بلکه به عنوان یک قهرمان ورزشی مورد وثوق همه ورزشکاران است.

وی ادامه داد: سجادی در رشته دوومیدانی افتخارات زیادی را برای کشور کسب کرده و سال‌های طولانی سابقه حضور در سازمان و وزارت ورزش را دارد بنابراین می‌تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند. عضویت در مجامع فدراسیون‌ها و مدیرکلی تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد، تنها بخشی از مسئولیت‌های سجادی در حوزه ورزش است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس، اقتصاد و دیپلماسی ورزش، توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خواند و گفت: ترویج فرهنگ خانواده، مشارکت جوانان، ساماندهی امور جوانان و اوقات فراغت آن‌ها از برنامه‌های وزیر پیشنهادی در حوزه جوانان است؛ امیدوارم با اعتماد نمایندگان شاهد توسعه ورزش در کشور باشیم.

حسین‌زهی افزود: در دوره هشتم سجادی به مجلس معرفی شد و رئیس‌جمهور وقت نامه‌ای به مجلس نوشت تا فرد مورد نظر خود را معرفی کند، اما زمان معرفی وزیر گذشته بود.

وی اظهار داشت: زمانی که سجادی معاونت المپیک وزارت ورزش را بر عهده داشت، مدال‌های زیادی کسب شد که این مدال‌ها در سطح بین‌الملل برای ایران تکرار نشد؛ باید فردی دلسوز در رأس این وزارتخانه قرار گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در پایان به عنوان یک ورزشکار تقاضا کرد که مجلس به سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی رأی مثبت دهد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416785" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824535/416785?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما