شناسهٔ خبر: 49127957 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیشترین برخورد با مفاسد در دو سال اخیر

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: بیشترین رسیدگی‌ها و برخورد با مفاسد در دو سال اخیر انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای علی القاصی مهر در حاشیه بازدید معاون اول قوه قضائیه از مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی افزود: دادگستری استان تهران از نظر پرونده‌های معوقه در ردیف آخرین استان‌ها بود و در دو سال و نیم گذشته تلاش زیادی کردیم پرونده‌های انباشته شده تعیین تکلیف شوند، در این مدت حدود ۵۰ درصد موجودی‌ها کم شد و بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های مسن و معوقه در دادسرای تهران تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به وضع رو به بهبود این دادستانی گفت: پرونده‌های مهم و کلان مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ داشتیم که به سرانجام رسیدن آن وقت بسیار زیادی از قضات ما گرفت.
دادستان تهران گفت: قریب دو سال است که درباره پرونده‌های کلان ملی هفتگی جلسه برگزار می‌کنیم تا رسیدگی سریعتر صورت گیرد.
القاصی مهر افزود: در دادسرای اقتصادی ما ۱۷ بازپرسی داریم که پرونده‌های بسیار خاص در این دادسرا رسیدگی می‌شود و شاید هر پرونده حداقل یک ماه بازپرس ما را درگیر کند.
وی گفت: هم اکنون دو هزار و ۳۰۳ فقره پرونده در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است که هزار و ۸۳۷ فقره، مسن و ۴۵۶ فقره مربوط به اجرای احکام است و ۶۳ متهم زندانی و ۲۳۱ محکوم دارد.
دادستان تهران گفت در این مجتمع ۴۳ پرونده کثیرالشاکی هم با ۳۱۸ هزار مالباخته به ارزش هفت هزارو ۶۱۶ میلیارد تومان در حال رسیدگی است که ۱۸ فقره آن مربوط به پیش فروش خودرو هست.
وی افزود: تلاش بسیار زیادی کردیم تا اموال بانک‌ها و بیت المال در مرحله دادسرا برگشت داده شود، اما همچنان مجموعه دادسرا با اطاله دادرسی مواجه است و همه همت ما در دستگاه قضایی باید این باشد که رسیدگی‌ها به بروز شود.

برچسب‌ها:

نظر شما