شناسهٔ خبر: 48857196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای هفته آینده؛

خنک شدن هوا در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روز‌های آینده در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق از کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما از وزارت راه و شهرسازی؛ آقای امین حسین نقشینه گفت: برای استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی همچنین در برخی نقاط از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به ویژه در ساعات صبح و اوایل شب رعد برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در دو روز آینده در مناطقی از شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی و در برخی نقاط از هرمزگان، جنوب سیستان، جنوب کرمان و فارس رگبار، بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

نقشینه تصریح کرد: در روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و برخی از نقاط از اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ابتدای هفته برای بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی پیدا می‌کند و در ۵ روز آینده در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و منطقه زابل تند باد رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گردو غبار و کاهش کیفیت دید همراه می‌شود. در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاعات تهران امروز بعدازظهر نیمه ابری خواهد بود و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، اما تهران، طی روز‌های آینده آسمانی صاف خواهد داشت. بیشینه دمای تهران امروز و فردا به ۳۹ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز در مهرآباد ۲۷ درجه خواهد شد و شمیرانات ۲۳ درجه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما