شناسهٔ خبر: 49114391 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث دوم شهریورماه ۱۴۰۰؛

اختلافات خانوادگی منجر به قتل جوان ۳۵ ساله شد/کشف جسد مرد میانسال در زهک

مهم‌ترین حوادث سه شنبه دوم شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث سه شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اختلافات خانوادگی منجر به قتل جوان ۳۵ ساله شد

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از قتل مسلحانه جوانی ۳۵ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی در شهرستان چابهار خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم ملاشاهی " رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام یک فقره قتل در روستای "کمب" شهرستان چابهار بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه، جسد جوانی ۳۵ ساله که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود داخل یک دستگاه مینی بوس روئیت شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: بلافاصله تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز و با توجه به سرنخ‌های موجود، در کمتر از یک ساعت هویت قاتل که از اقوام مقتول بود معلوم شد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی با اشاره به اینکه انگیزه وقوع این قتل اختلافات خانوادگی بوده است ابراز امیدواری کرد: با توجه به شناسایی هویت عامل این جنایت، در اسرع وقت قاتل دستگیر و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

کشف جسد مرد میانسال در زهک

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  از کشف جسد مرد میانسال زابلی در یکی از روستا‌های شهرستان زهک پس از ۳ روز از اعلام مفقودی وی خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام کشف جسد مردی میانسال در زمین‌های کشاورزی روستای "احمد علی خان" از توابع شهرستان زهک بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان در محل حاضر شدند.

وی افزود:با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد این مرد بر اثر خفگی به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی هویت مقتول معلوم و مشخص شد این مرد ۴۹ ساله در شهرستان زابل به وسیله خودروی شخصی خود اقدام به مسافر کشی میکرده که در تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال جاری مفقود و فقدانی وی توسط خانواده اش به پلیس آگاهی شهرستان زابل اعلام شده است.

رئیس پلییس آگاهی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با تحقیقات انجام شده سرنخ‌هایی از هویت مرتکبین این جنایت به دست آمده که به محض دستگیری جنایتکاران متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دستگیری سارقان ساختمان در حال کار در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق ساختمان‌های درحال ساخت و کشف ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های درحال ساخت، در سطح شهر زابل، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی ماموران مشخص شد این سارق یا سارقان احتمالی، ساختمان‌های درحال ساخت را شناسایی وسپس اقدام به سرقت مشاعات و لوازم ساختمان می‌کردند بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ پس از انجام اقدامات فنی یک سارق سابقه دار را دراین خصوص شناسایی و وی را در عملیاتی غافلگیرانه درحال سرقت، لوازم ساختمانی درحال ساخت درخیابان کارگر دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: این سارق ۳۱ ساله در بازجویی‌های پلیسی به ۶ فقره سرقت از ساختمان‌های درحال احداث به صورت انفرادی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به اینکه متهم پس ازتکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد. خاطرنشان کرد: در ریشه یابی این سرقت‌ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه‌های ارتکاب سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را برای سارقان فراهم می‌سازد.

دستگیری ۶ سارق سابقه دار در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۶ سارق سابقه دار طی ۲۴ ساعت عملیات در این طرح خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخا بیان داشت: روز گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری، کنترل جرایم وشناسایی سارقان تحت تعقیب توسط ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر به اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در اجرای این طرح، ۶ سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر که در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۰ فقره از انواع سرقت‌ها اعتراف نمودند.

وی همچنین اظهار داشت: در این طرح، یک دستگاه موتور سیکلت و ۵ دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای در دلگان

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت با یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ" حسن سرگزی  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موتورسیکلت، و همچنین سرقت‌های خرد اماکن خصوصی در روستا‌های شهرستان دلگان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه تحقیقات اولیه از شاکیان و همچنین تحقیقات محسوس و نامحسوس پلیس یکی از سارقان شناسایی و پس از دستگیری او مشخص شد که متهم به همراه ۳ نفر از همدستانش پس از سرقت، اموال سرقتی را در یکی از روستا‌های حومه دلگان مخفی و سپس به فروش میرسانند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: با شناسایی دیگر همدستان سارق هر ۳ آن‌ها در چند عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از محل نگهداری اموال مسروقه آن‌ها تعداد ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، و تعدادی اموال مسروقه دیگر به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ سرگزی در ادامه بیان داشت متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۷ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

انتهای پیام/ع 

نظر شما