شناسهٔ خبر: 49111513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی/ رضایی: ضرغامی فردی متخصص و ایده‌پرداز است

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردی متخصص، ایده‌پرداز و خلاق است و گزینه مناسبی برای مدیریت این وزارتخانه به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز عصر مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در موافقت با وی اظهار داشت: پاک‌دستی، شجاعت، توانمندی و تعامل سازنده با مجلس در ادوار مختلف، از جمله ویژگی‌های آقای ضرغامی است.

وی با اشاره به مهم‌ترین انتظارات موجود از نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله در حوزه تسهیل روادید گردشگری و معرفی جذابیت‌های گردشگری ایران در جهان، ادامه داد: گردشگری اثرات مثبت و منفی متعددی بر محیط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌گذارد که باید آن را مدیریت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی ما 3.4درصد است و تنها 540 هزار شغل ایجاد کرده است، تصریح کرد: این آمار نشانه ضعف ما در این حوزه است.

رضایی استفاده صحیح از ظرفیت‌های گردشگری را عامل ایجاد درآمدی معادل دو برابر ذخایر نفتی توصیف کرد و گفت: با وجود جاذبه‌های گردشگری موجود در کشور ما، این جاذبه‌ها می‌تواند جایگاهی برای کسب درآمد گسترده باشد؛ لازمه این کار مهیا کردن بسترهای آن در همه بخش‌های صنعت گردشگری است.

وی با تأکید براینکه بسیاری از کشورها با بهره‌گیری از این صنعت به نقطه اوج خود دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: این به نوعی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم خارجی در داخل کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس ، کسب درآمدهای ارزی، بازتوزیع درآمد و فروش کالاها و خدمات به گردشگران خارجی را از جمله آثار توسعه گردشگری خواند و عنوان کرد: ضرغامی فردی متخصص، ایده‌پرداز و خلاق است که گزینه مناسبی برای مدیریت این وزارتخانه به شمار می‌رود و با توجه به سوابق عملکردش در رسانه ملی گزینه خوبی برای رفع دغدغه‌ها در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری است. 

رضایی خاطرنشان کرد:‌برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی تأیید شده و طرح‌هایی همچون گردشگری سلامت، بوم‌گردی و گردشگری دریایی مورد تأکید وی است.

وی در پایان تأکید کرد: برای مقابله با کرونا و جبران خسارات آن بر صنعت گردشگری ، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مناسب داریم که وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راهکارهای خوبی را در این زمینه آماده کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما