شناسهٔ خبر: 49112595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس - 5

رضایی: مهندس ضرغامی برای خسارت‌دیدگان کرونا برنامه حمایتی دارد

شانلی عبادیان

نماینده هرسین با اشاره به برنامه حمایتی مهندس ضرغامی برای آسیب‌دیدگان فعال در حوزه گردشگری به واسطه کرونا، گفت: «او فردی با تجربه، متخصص، ایده‌پرداز و دارای تفکر است و با توجه به سوابقش در گذشته گزینه مناسبی برای رفع دغدغه‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی رضایی نماینده هرسین در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی مهندس ضرغامی بیان کرد: «نگاه تحول‌گرای مهندس ضرغامی حائز اهمیت است. بنده کارمند صداو سیما بودم و از نزدیک با او آشنایی دارم. نگاه، تخصص و تجربه در حوزه رسانه، توانمندی هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از ویژگی‌های او به شمار می‌رود.» 

او پاکدستی، توانمندی مدیریتی، آشنایی با مبانی قرآنی را از دیگر خصوصیت‌های مهندس ضرغامی برشمرد و افزود: «او در سال ۸۸ نیز با شجاعت عمل کرد. تعامل سازنده با مجلس در ادوار مختلف و سابقه موفق در صنایع دفاعی و حوزه تولید به خصوص صنعت موشکی را نیز در کارنامه خود دارد.» 

روحیه جوانگرایی و اعتماد به شایستگی جوانان در مدیریت کشور، قدرت تعامل با بخش خصوصی، رویکرد فراجناحی در استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان، تسلط بر فضای مجازی و آشنایی با کاربردهای آن در توسعه کسب و کارهای نوین، اعتقاد به مقابله با بروکراسی بازدارنده، سابقه حضور متوالی در سه کابینه گذشته و توان انتقال تجربیات گذشته از دیگر ویژگی‌هایی بود که رضایی به آن‌ها اشاره کرد. 

نماینده هرسین با ابراز امیدواری از انتخاب مهندس ضرغامی به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: «تسهیل روادید گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ساخت هتل‌های ارزان قیمت و معرفی پتانسیل‌های ایران در رسانه‌های بین‌المللی از مواردی هستند که او پس از تصدی این سمت باید مورد توجه قرار دهد.» 

او با اشاره به تاثیرات مثبت و منفی گردشگری بر مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی کشور، تصریح کرد: «گردشگری در تولید ناخالص داخلی کشور ۳.۴ درصد، توانایی ایجاد اشتغال برای ۵۴۰ هزار نفر و سهم ۱۴ درصدی در صادرات غیرنفتی دارد. استفاده صحیح از پتانسیل‌های گردشگری می‌تواند سودی معادل دو برابر صادرات نفتی داشته باشد.» 

رضایی با تاکید بر اهمیت نگاه اقتصادی به صنعت گردشگری، ادامه داد: «اگر بتوانیم از ظرفیت کامل مزایای گردشگری و تاثیر اقتصادی آن در درآمدزایی و اشتغالزایی برخوردار شویم، سودی سالانه دو برابر درآمدهای نفتی خواهیم داشت.» 

او با اشاره به اینکه گردشگری باید در اولویت‌های اقتصادی کشور قرار بگیرد، افزود: «امروزه توجه سیاستگذاران و برنامه‌ریزان به این صنعت است. بسیاری از کشورها با توجه جدی به این صنعت به نقطه اوج اهداف خود دست یافته‌اند و بیشترین درآمد را از این حوزه کسب می‌کنند.» 

رضایی به تاثیر توسعه‌ای گردشگری روی سایر بخش‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: «کسب درآمدهای ارزی، توزیع مجدد درآمدها، ایجاد زمینه اشتغال، فروش کالا و خدمات همچنین رونق اقتصادی از دیگر فواید توجه به این صنعت است.» 

نماینده هرسین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی، افزود: «مهندس ضرغامی فردی با تجربه، متخصص، ایده‌پرداز و دارای تفکر است. او برای این سمت موثر خواهد بود و با توجه به سوابقش در گذشته گزینه مناسبی برای رفع دغدغه‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.» 

این نماینده خانه ملت با تاکید بر گام‌های موثر مهندس ضرغامی در آینده بیان کرد: «برنامه‌های او در کمیسیون‌های مختلف مورد تایید واقع شده و موفق به جلب اعتماد نمایندگان شده است. گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی، بوم‌گردی، آگروتوریسم، گردشگری دریایی و زیارتی و توسعه گردشگری داخلی مورد توجه او است. همچنین او برای جبران خسارت فعالان گردشگری به دلیل کرونا برنامه‌های حمایتی را آماده کرده است.» 

او در پایان مهندس ضرغامی را شخصی دانست که توانایی مقابله با چالش‌های پیش روی وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را دارد و با مدیریت و تعامل با سایر دستگاه‌ها می‌تواند موجب رشد این وزارتخانه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما