شناسهٔ خبر: 49109666 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

برد آسان مدافع عنوان قهرمانی مقابل برزیل پرافتخارقهرمانی نوجوانان جهان - تهران؛

صاحب‌خبر -

تیم والیبال نوجوانان ایتالیا که قهرمانی سال 2019 جهان را یدک می‌کشد، در نخستین مسابقه خود برزیل پرافتخار را در هم شکست.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین مسابقه روز اول مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سالن 12 هزاری نفری آزادی با پیروزی سه بر صفر ایتالیا مقابل برزیل در گروه A به پایان رسید.

دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که کارنامه پرباری از مدال‌های رنگارنگ دارند. ایتالیا به عنوان قهرمان رقابت‌های 2019 و دارنده یک طلا (1997)، یک نقره (1995) و یک برنز (2005) برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به میدان آمده بود.

برزیل نیز با 6 مدال طلا و یک نایب قهرمانی در صدر افتخارآفرینان این رقابت‌ها قرار دارد. با این حال شاگردان نوجوان فابیانو ریبری سرمربی تیم برزیل در اولین تقابل حرفی برای گفتن مقابل مدافع عنوان قهرمانی نداشتند تا ایتالیا در سه ست متوالی و با امتیازهای (27 بر 25)، (25 بر 21) و (25 بر 21) تیم پرافتخار برزیل را شکست دهد.

در این بازی ریبیری سرمربی برزیل از پدرو دوس‌سانتوس، هنریکه مارکوس داسیلوا، کارلوس رودریگز، لوکاس فیلیپه برگمن، تیری فیلیپه اولویرا و آرتور بنتو در ترکیب اولیه استفاده کرد.
برای ایتالیا هم متیا بونیفانته، گابریله لائورنزانو، الساندرو آلبرتو بوولنتا، لوکا پورو و گیتنانو پنا به میدان رفتند.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال)  از 2 تا 11 شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

نظر شما