شناسهٔ خبر: 49106129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

واکسیناسیون کارمندان شهرداری تهران معاونت به معاونت در حال انجام است

باشگاه خبرنگاران

امامی درباره فرآیند واکسیناسیون کارمندان شهرداری تهران و اقدامات انجام شده در این باره توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف،عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشست خبری که امروز دوم مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: اوایل شروع کرونا، اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شروع شد. کارکنان شهرداری به این دلیل واکسینه می‌شوند که مراوده زیادی با شهروندان دارند، برای شهروندان هم قابل پذیرش است که واکسیناسیون صورت گیرد. به همین دلیل مقرر شد خانواده ۳۵۰ میلیارد تومان وثیقه به وزارت بهداشت داده شود تا واکسیناسیون خانواده شهرداری انجام شود.

وی ادامه داد:شرکت سرمایه گذاری شهر و شرکت شهر سالم شهرداری هم مکاتبات را انجام داد تا واکسن اسپوتنیک روسی را خریداری کنند و بعد از اتمام واکسیناسیون کارمندان، اضافه واکسن‌ها فروخته شود که آخرین لحظات این کار لغو شد. شهردار وقت دنبال این بود که گروه‌های اولویت دار در اولویت یک قرار بگیرند و به دلیل ارتباط کم با دولت گروه‌های در خطر شهرداری در اولویت دو قرار گرفتند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های مکرری انجام شد و وزارت بهداشت هم دید که امکانات خوبی در شهرداری وجود دارد از ظرفیت‌های شهرداری و شرکت شهر سالم استفاده شود، ولی باز هم شهرداری موفق نشد که پرسنل را توسط خود شهرداری واکسیناسیون کند. اما بعد از مدتی قرار شد که راننده ها، پاکبان‌ها و کارکنان در اولویت قرار گرفتند. هر اقدامی که لازم بود انجام شد و روز‌های اخیر از بخش خدمات واکسیناسیون شروع شد و معاونت به معاونت این کار در حال انجام است.

امامی گفت: ما به فکر خانواده شهرداری بودیم و اینگونه نبود که نخواهیم واکسیناسیون را انجام دهیم و هر کاری که ممکن بود، انجام شد. مجموع هزینه کردی که در ابتدا برای شهرداری به وجود آمد حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شد و ۶۰ میلیارد تومان هم در این مجموعه برای تامین ماسک و مواد ضد عفونی هزینه شد.

انتهای پیام /

نظر شما