شناسهٔ خبر: 49106107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هانی زاده در گفتگو با دانشجو:

ارسال سوخت به لبنان به دلیل حفظ امنیت منطقه در برابر توطئه شوم اسرائیل بود/ رژیم صهیونیستی مترصد حمله به لبنان در زمان انتقال قدرت در ایران بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اسرائیل در شرایط زمانی انتقال قدرت در ایران به فکر حمله به حزب الله لبنان افتاده بود و محاسبات رژیم صهیونیستی این بود که در این دوران می‌تواند از فرصت استفاده کند و ضربه کاری به منطقه وارد کند.

صاحب‌خبر -

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص خبر سیدحسن نصرالله مبنی بر اعزام دومین کشتی سوخت ایران به لبنان گفت: لبنان از دو سال قبل در یک بحران سیاسی - اقتصادی فزاینده قرار گرفت یک توطئه مشترک صهیونیستی، آمریکایی، عربی و داخلی علیه محور مقاومت آغاز شد و سعد حریری و ثمیر جعجع به عنوان دو شخص وابسته به سیاست‌های آمریکا و غرب مجری پیاده کردن این طرح در لبنان شدند.

وی با اشاره به تحرکات سعد حریری برای در فشار قرار دادن حزب الله لبنان گفت: سعد حریری قصد داشت کابینه ضد حزب الله تشکیل دهد، اما میشل عون رئیس جمهور و رئیس پارلمان اجازه تشکیل چنین کابینه‌ای را به او ندادند و او پس از ۹ ماه موفق به تشکیل کابینه نشد. به همین منظور رئیس جمهور لبنان نجیب میقاتی را به عنوان جایگزین حریری معرفی کرد.


*دشمنان داخلی و خارجی لبنان به دنبال فلج کردن اقتصاد این کشور بودند
هانی زاده ادامه داد: سعد حریری دست از اقدامات خود برای فلج کردن اقتصاد لبنان نکشید و در طول این دو سال اجازه واردات سوخت از هیچ کشوری را به لبنان نداد با هدف اینکه ارتش لبنان و حزب الله را با کمبود سوخت مواجه کند و به این ترتیب تحرکات میدانی آن‌ها فلج شود. 


*ارسال سوخت به لبنان به دلیل حفظ امنیت منطقه در برابر توطئه شوم اسرائیل بود
این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: حزب الله برای مقابله با ارتش اسرائیل نیاز به سوخت دارد از طرف دیگر در اسرائیل خبر‌ها حکایت از آن داشت که آمادگی کامل برای حمله به حزب الله و لبنان وجود دارد و به همین دلیل زمینه برای فلج کردن سوخت رسانی به لبنان گسترش می‌یافت. در همین شرایط بود که ایران و حزب الله متوجه این موضوع شدند و دانستند که ادامه این وضعیت به منظور این است که اسرائیل مترصد حمله به لبنان طی هفته‌های آینده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایران دو محموله سوخت به لبنان ارسال کرد تا این کشور از شرایط سخت تهدیدات رژیم صهیونیستی خارج شود.


*رژیم صهیونیستی بناداشت در شرایط انتقال قدرت در ایران به حزب الله حمله کند
هانی زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی مسئول حفظ محور مقاومت و مهم‌تر از حفظ امنیت منطقه است این در حالی است که اسرائیل در شرایط زمانی انتقال قدرت در ایران به فکر حمله به حزب الله لبنان افتاده بود و محاسبات رژیم صهیونیستی این بود که در این دوران می‌تواند از فرصت استفاده کند و با کمک ایادی خود در داخل لبنان حزب الله و ارتش این کشور را تحت فشار‌های اقتصادی به ویژه کمبود سوخت قرار دهد، اما به دلیل هوشیاری سیدحسن نصرالله این حمله دفع شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تجهیزات لجستیکی در لبنان همگی در پایه سوخت کار می‌کنند و طبق محاسبات اسرائیل حزب الله قادر به دفاع از خود نبود و با این اقدام رژیم صهیونیستی نه تنها لبنان بلکه کل منطقه را درگیر آشوب و جنگ و درگیری می‌کرد تا به این ترتیب آبی بر آتش درگیری‌های داخلی خود در اسرائیل ریخته باشد که البته همان طور که گفتم هوشیاری سیدحسن نصرالله و کمک‌های ایران و سوریه توانست توطئه اسرائیل را خنثی کند.

نظر شما