شناسهٔ خبر: 49105406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور خانواده قربانیان ترور؛

همایش اسوه‌های صبوری در کردستان برگزار می‌شود

سنندج-همایش سراسری اسوه‌های صبوری با حضور خانواده های شهدای ترور در سنندج برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصوره کرمی همسر شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش اسوه‌های صبوری به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور توسط انجمن دفاع از قربانیان ترور با همکاری و مشارکت حوزه هنری در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله با تعدادی از خانواده‌های قربانیان ترور مراسمی برگزار می‌شود، افزود: با حضورمان در سازمان ملل به جهانیان نشان می‌دهیم که وضعیت خانواده‌های قربانیان ترور با دردی که کشیده‌اند چگونه است.

کرمی با اشاره به اینکه خانواده‌های قربانیان ترور سند و مدرک هستند، اظهار کرد: ما با این اسناد و افراد ثابت کرده‌ایم که ایران قربانی ترور بوده و بیش از ۱۷ هزار نفر از ایرانیان ترور شده اند.

وی افزود: انجمن دفاع از قربانیان ترور سالانه چندین نشست علمی با موضوعات مختلف ازجمله زنان، کارگران، کودکان و مسائلی که به‌صورت روزمره برای خانواده‌های قربانیان ترور اتفاق می‌افتد برگزار کرده و گزارش آن به سازمان ملل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور تنها انجمنی در جهان است که مقام مشورتی را در سازمان بین‌الملل دارد.

کرمی به برگزاری ششمین اجلاس همایش به نام اسوه‌های صبوری اشاره کرد و گفت: از سوی سازمان ملل یک روز در تقویم به‌عنوان روز گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریسم نام‌گذاری شده است.

وی افزود: هرساله روز گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریسم دریکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز به دلیل مقام شهدا و خانواده‌های مظلوم شهدای ترور در کردستان، همایش اسوه‌های صبوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های قربانیان تروریسم از پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: احترام به این خانواده‌ها باعث صلح پایدار هر چه بیشتر در منطقه خواهد شد.

همسر شهید علی‌محمدی افزود: امیدوارم بتوانیم هرساله در تمام استان‌ها این همایش را برگزار کنیم و روزی برسد که در کل دنیا تروریسم به انزوا کشانده شود و صدای قربانیان ترور را تقویت کنیم.

کرمی در پایان یادآور شد: در همایش اسوه‌های صبوری مقامات استانی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و خانواده معزز شهدای ترور حضور دارند.

نظر شما