شناسهٔ خبر: 67646946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راه‌ و شهرسازی کردستان:

کردستان در حوزه ساخت مسکن ملی عقب است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در تامین زمین مسکن ملی خوب عمل کرده‌ایم، اما در حوزه ساخت عقب هستیم که یکی از دلایل آن وضعیت توپوگرافی خاص استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، جهانگیر الیاسی صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دولت‌های نهم تا دوازدهم در زمینه مسکن مهر ۳۴ هزار و ۲۲۱ واحد ساخته شده، اما در دولت سیزدهم تعهد ما ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد است.

وی افزود: آنچه وظیفه ما برای تأمین زمین در استان بوده انجام شده و زمین ۲۸ هزار واحد تاکنون تأمین شده است که طی چند هفته آینده با توافق سه مورد زمین مسکونی جدید این رقم به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد مورد تعهد خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به احداث سه شهرک مسکونی جدید در استان در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: شهرک فردوس سقز بالغ بر ۴۴۰ هکتار زمین، شهرک نیشتمان و شهرک راه‌آهن (گردنه صلوات آباد) سنندج سه شهرکی هستند که با کاربری مسکونی به تصویب رسیده‌اند.

الیاسی با بیان اینکه حمایت از نوسازی بافت فرسوده یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم بوده است، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی نوزده‌گانه نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده تا برای نوسازی بافت فرسوده رغبت پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۳۳ واحد، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷۴۰ واحد و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۱۸۷ واحد در استان در حوزه بافت فرسوده نوسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در تأمین زمین مسکن ملی خوب عمل کرده‌ایم اما در حوزه ساخت عقب هستیم که مسائل و مشکلاتی در این زمینه دخیل بوده که از جمله آن وضعیت توپوگرافی خاص استان است.

الیاسی، سایر مسائل و مشکلات موجود در حوزه مسکن ملی را در استان کردستان، نبود اعتبار و صورت وضعیت پرداخت توسط بانک‌های عامل، عدم تعیین تکلیف پروژه ۱۲ هکتاری قروه توسط اداره‌کل صمت، عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷ هکتاری دهگلان، وجود معارض در اراضی قشلاق، نقل و انتقالات امتیاز مسکن ملی، ممانعت شهرداری از اجرای پروژه و بلاتکلیفی دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت صدور پروانه در پروژه‌های تخصیصی بیجار عنوان کرد.

۱۸ درصد سهم مسکن ملی کردستان به مسکن روستایی اختصاص دارد

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۸ درصد سهم مسکن ملی کردستان به مسکن روستایی اختصاص دارد که تاکنون عقد قرارداد سه هزار واحد مسکن روستایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تحقق ۶۰ درصد پروژه مسکن روستایی در استان تاکنون، گفت: در شش شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان نیز زمین مسکن ملی تأمین شده است.

نظر شما