شناسهٔ خبر: 49090805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام خبرداد؛

آغاز برداشت محصول پسته درتربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کار برداشت محصول پسته از سطح بیش از ۴هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی تربت جام از اواخر مردادماه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کار برداشت محصول پسته از سطح بیش از ۴هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی تربت جام از اواخر مردادماه آغاز شده است.
 

او افزود: با توجه به اقلیم بسیار خوب منطقه تربت جام که کشت پسته بسیار خوب جواب داده است و ارزش افزوده برای تولید کنندگان دارد، محصول کم آب طلب و ارز آور است و درسال جاری بیش از هزار هکتار سطح زیرکشت نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: باتوجه به اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۴هزار و ۷۰۰ تن محصول پسته درتربت جام برداشت شودمشکل این است که فقط یک کارخانه فرآوری پسته داریم و نیاز است به ازای هر هزار هکتار یک کارخانه فرآوری داشته باشیم و دراین رابطه به سرمایه گذاران متقاضی تسهیلات بانکی بادرصد پایین پراخت می‌شود.

عرفانیان بیان کرد: با توجه به اینکه برق چاه‌های کشاورزی درهفته دونوبت و هر مرحله ۶ ساعت قطع می‌شد خسارت زیادی با بخش کشاورزی وارد شد واز هرهکتارسه هزار کیلوگرم پسته برداشت می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج

نظر شما