شناسهٔ خبر: 49087479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مصر گذرگاه رفح را برای اعمال فشار بر حماس بست

دولت مصر در پی تنش‌ با رهبران جنبش حماس در نوار غزه، گذرگاه اصلی مرزی خود (گذرگاه رفح) با نوار غزه را بست. دولت مصر در پی تنش‌ با رهبران جنبش حماس در نوار غزه، گذرگاه اصلی مرزی خود (گذرگاه رفح) با نوار غزه را بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، مقامات مصری با اشاره به این‌که تعطیلی این معبر با تلاش‌های قاهره برای میانجی‌گری و برقراری آتش‌بس طولانی‌مدت بین اسرائیل و حماس مرتبط است، خاطرنشان کردند: معلوم نیست که این تعطیلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

همچنین یکی از مقامات مصری این اقدام را با هدف تحت فشار قرار دادن حماس به دلیل اختلافات بین قاهره و این جنبش درباره عدم پیشرفت در مذاکرات با اسرائیل و همچنین تلاش‌های آشتی بین گروه‌های فلسطینی توصیف کرد.

بسته شدن گذرگاه رفح ساعاتی پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری رسمی مصر خبر بازگشایی این گذرگاه را پس از تعطیلی آخر هفته اعلام کرد. از ابتدای سال جاری میلادی این نخستین بار است که گذرگاه رفح در روزهای کاری بسته می‌شود.

مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی شنبه شاهد درگیری گسترده میان معترضان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی بود که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینیان و یک سرباز اشغالگر شد.

انتهای پیام

نظر شما