شناسهٔ خبر: 49085497 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درگذشت ۷ تن از والدین شهدا در کشور

در روز‌های گذشته مادر و پدر چند تن از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به علت کهولت سن به فرزندان شهید خود پیوستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاجیه خانم آفتابی مادر بزرگوار شهید والامقام «بیژن ذوالفقاری» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست. پیکر پاک این مادر بزرگوار از درب منزل ایشان تشییع و در آستان مقدس محمدهلال (ع) آران و بیدگل و در کنار آرامگاه فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

«بیژن ذوالفقاری» در اول فروردین ماه ۱۳۴۶ متولد شد و ۱۱ اسفند ماه ۱۳۶۲ در منطقه طلائیه مفقودالاثر شد و بعد از چندین سال چشم انتظاری خانواده، سرانجام درآبان ۱۳۷۳ به آغوش وطن بازگشت.

همچنین کربلایی کریم رضائی پدر شهید حسن رضائی در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در آرامستان محله آدریان خمینی شهر به خاک سپرده شد.

حسن رضائی آدریانی ۲۰ اسفندماه ۱۳۴۶ در محله آدریان خمینی شهر متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی عازم جبهه شد و سرانجام در حالی که فقط ۱۵ سال سن داشت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی بیت المقدس، خرمشهر شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای ادریان به خاک سپرده شد.

علاوه بر این، حاج مصطفی جمشیدی پدر شهید گران‌قدر «محسن جمشیدی فارسانی» در سن ۹۱ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش نائل شد.
محسن جمشـیدی دوازدهم فروردین ۱۳۴۹ در شهرسـتان فارسان به دنیا آمـد.

طیبه امیدوار دزفولی مادر شهید «علیرضا لطیف حداد» پس از سال‌ها فراق به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدش پیوست. پیکر پاک این مادر شهید با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دزفول و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران روز دوشنبه ۱ شهریور ماه در قطعه صالحین شهیدآباد دزفول به خاک سپرده خواهد شد.

علیرضا لطیف حداد دهم خرداد ۱۳۴۵، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. در بسیج فعالیت می‌کرد. دهم فروردین ۱۳۶۱، در زادگاهش بر اثر اصابت گلوله به پاها، شهید شد. مزار او در شهیدآباد همان شهرستان واقع است. وی به عنوان پاسـدار در جبهه حضور یافتهفتم اسـفند ۱۳۶۵ در شـلمچه بر اثر اصابت ترکش به شـهادت رسـید و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

حیدر بهرامی پدر شهید قنبر بهرامی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. پیکر مطهر این پدر شهید در مزار والدین شاهد همجوار گلزار شهدای شهر قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.
قنبر بهرامی، یکم مهر ماه سال ۱۳۴۴ در روستای قلات از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد، پدرش حیدر، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.
این به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۶ در سردشت توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به کمر شهید شد و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

صاحب جان جاوید مادر گرامی پاسدار شهید والامقام عبدالرحمن برهمن از دیگر والدین شهدا به شمار می‌آید که به تازگی آسمانی شده است. پیکر پاک این مادر والامقام در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱ ساعت ۴ عصر تشییع و در دهستان چین، تلخدان (روستای شهید برهمن) در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.
«عبدالرحمن برهمن» در ۱۳۴۷ در روستای چین «لوداب» متولد شد و تاریخ ۰۴/۰۴/۱۳۶۷ در جزیره مینو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معصومه کمالی مادر شهید گرانقدر «ابراهیم کمالی» شنبه ۳۰ مرداد به علت کهولت سن به ابدیت پیوست. پیکر مادر شهید صبح امروز پس از تشییع، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روستای اسلام‌آباد رودان به خاک سپرده شد.

«ابراهیم کمالی» یکم فروردین ۱۳۴۳ در روستای گشوئیه رودان دیده به جهان گشود و ۲۹ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه مهران به شهادت رسید.

نظر شما