شناسهٔ خبر: 49063640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

تهران - ایرنا - پدران شهیدان «عزیزانی»،«نجفی» و مادران شهیدان والا مقام ‌«پاک طینت»، «ستایش» ،«شهابی»، «افروز» ،«عابدی»، «کریم‌بخش»، «رستگار» و جانبازان «حاج عبداله محمدلو»، « حاج علی اصغر مهربان» و « حاج احمد شامی مقدم » آسمانی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا ، «هوشنگ عزیزانی» پدر شهیدان گرانقدر «رضا و اسماعیل عزیزانی» دار فانی را وداع گفت.

شهید رضا عزیزانی سال ۱۳۴۲ در شهرستان انزلی متولد شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید مهران (اسماعیل) عزیزانی از مدافعان حرم اهل بیت (ع) پس از سه‌هفته اسارت توسط گروه تروریستی احرار الشام سال ۱۳۹۸ در سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

مادر شهیدان «پاک طینت» به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه «ربابه خانم نیک سیرت» مادر مکرم شهیدان «تقی و حسین پاک طینت» پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

شهید حسین پاک طینت سال ۱۳۴۳ در کاشان متولد شد و سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شلمچه به شهادت رسید.

شهید تقی پاک طینت سال ۱۳۴۴ در کاشان متولد شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در فاو به شهادت رسید. 

مادر شهیدان گرانقدر «ستایش» آسمانی شد

حاجیه خانم «معصومه صالحی» مادر بزرگوار شهیدان «ناصر و مرتضی ستایش» پس از تحمل سالها دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن آسمانی شد.
پیکر این مادر بزرگوار بر روی دستان مردم شهرستان نجف آباد تا گلزار شهدا تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

شهید ناصر ستایش سال ۱۳۴۹ در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۷ در فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید مرتضی ستایش سال ۱۳۴۷ در نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و سال ۱۳۶۷ در سومار به شهادت رسید.

مادر گرامی شهیدان «شهابی» آسمانی شد

«حاجیه خانم زهرا شفیعی» اسوه صبر و مقاومت و مادر شهیدان والامقام «علی و علیرضا شهابی»از شهدای شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها صبر و بردباری به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علیرضا شهابی سال ۱۳۶۳ در شرق دجله در عملیات بدر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و شهید علی شهابی در عملیات والفجر ۸ در فاو عراق به شهادت رسید.

مادر گرامی شهیدان «افروز» به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه خانم «گلی آبزیره» مادر گرامی شهیدان والامقام «علی صفدر و یارمحمد افروز» از شهدای بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون استان کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس به دلیل کهولت سن دیدار حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «یارمحمد افروز» سال ۱۳۶۲ در قصرشیرین و شهید «علی صفدر افروز» سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان والامقام «نجفی» آسمانی شد

مرحوم «عباس نجفی» پدر شهیدان «احمد و محمود نجفی» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن در ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
مراسم تشییع و تدفین این اسوه صبر و ایثار به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت محدود در گلزار شهدای امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار و در قطعه صالحین این مکان مقدس بخاک سپرده شد.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

برادران شهید «احمد و محمود نجفی» در هشتم بهمن ۱۳۴۵ و اول شهریور ۱۳۴۷ در کردگوی گلستان چشم به جهان گشودند و در اول اردیبهشت ۱۳۶۷ و اول اردیبهشت ۱۳۶۵ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و گلزار شهدای گرگان میزبان پیکر این دو شهید والامقام است.

مادر شهیدان گرانقدر «عابدی» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحومه «حاجیه خانم کبری عابدی» مادر شهیدان والامقام «سیداحمد و سیدمحمد مهدی عابدی» در سن ۹۶ سالگی به علت کهولت سن و بیماری قلبی، پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند
پیکر این اسوه صبر و استقامت در گلزار شهدای بهشت فضل نیشابور با ادای احترام تنی چند از مسئولان، به خاک سپرده شد.

شهید سیداحمد عابدی ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۳۱ چشم به جهان گشود و در ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ در هور- اروند به شهادت رسید و از وی سه فرزند به یادگار مانده است.
شهید سیدمحمد مهدی عابدی در ۱۸ آذر سال ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود و در ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران به فیض عظیم شهادت نائل شد.

مادر گرامی شهیدان «کریم‌بخش» به فرزندان شهیدش پیوست

«حاجیه خانم طاهره پور بخشی» مادر گرامی شهیدان معزز «داود، حمزه و مسلم کریم‌بخش» و جانبازان والا مقام «حر، حبیب و خلیل کریم‌بخش» و آزاده سرافراز «علی اصغر کریم‌بخش» از شهرستان بندرانزلی استان گیلان در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گرفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

شهیدان داود و حمزه کریم‌بخش در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسیدند و شهید مسلم کریم‌بخش سال ۱۳۶۴ در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

مادر شهیدان والامقام «رستگار» به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه خانم «افضل رستگار» مادر شهیدان والامقام «مجید و حمید رستگار» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دیدار حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحومه حاجیه خانم «افضل رستگار» مادر شهیدان والامقام «مجید و حمید رستگار» از شهدای شهر فورگ از توابع شهرستان داراب بر اثر بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

 شهید «مجید رستگار» سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید و شهید «حمید رستگار» سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر، گردن، صورت و سینه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

جانباز ۷۰ درصد «حاج عبداله محمدلو» به هم‌رزمان شهیدش پیوست

 جانباز سرافراز ۷۰ درصد «حاج عبداله محمودلو»  یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

پیکر این شهید بزرگوار با بدرقه مسئولین و  مردم قدرشناس شهرستان مرند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.
گفتنی است شهید والامقام «حاج عبداله محمودلو» در بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ حین عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندرود شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمده بود.

جانباز حاج احمد شامی مقدم به یاران شهید خود پیوست 

حاج احمد شامی مقدم از جانبازان شهر تهران پس از سالها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهید خود پیوست .

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

پیکر این جانباز گرامی در صحن مطهر شاه عبدالعظیم حسنی با حضور خانواده معظم شهدا ،‌هیئات مذهبی و رزمندگان گردان حبیب ابن مظاهر لشکر محمد رسول الله تهران  و با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی و همچنین با نوای روضه ابا عبدالله الحسین علیه السلام از سوی مداحان اهل بیت به خاک سپرده شد.

حاج احمد مقدم در عملیات کربلای ۵ در دی ماه ۱۳۶۵ از ناحیه سر در شلمچه به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.

جانباز  ۷۰ درصد «مهربان» به هم‌رزمان شهیدش پیوست

«حاج علی‌اصغر مهربان» از جانبازان ۷۰ درصد شهرستان شهریار استان تهران پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

جمعی ازوالدین شهدا و جانبازان آسمانی شدند

پیکر این شهید بزرگوار با بدرقه مردم قدرشناس شهریار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.
شهید والامقام «حاج علی‌اصغر مهربان» سال ۱۳۲۴ در مشهد متولد شد و سال ۱۳۶۶ حین عملیات در منطقه اروندرود شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما