شناسهٔ خبر: 49081955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ما آرزو داریم فدای آرامش و امنیت مردم شویم/ مقابله سپاه با تمام ظرفیت در برابر کرونا

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما تا تسلیم این بیماری و غلبه بر آن، تا انتها کنار مردم و در میان مردممان می‌ایستیم، همیشه دوست داریم پیش‌مرگ بودن، قربانی شدن و فدا شدن برای آرامش و امنیت و عزت این مردم را مشق و تمرین کنیم، این آرزوی ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسین سلامی ظهر امروز در بازدید از بیمارستان صحرایی شهید صدوقی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح شهید سلیمانی و غربالگری محله به محله اظهار داشت: مشارکت بسیار فعال و گسترده و مبتکرانه سپاه و بسیجیان در طرح شهید سلمانی با پرچمداری استان اصفهان آغاز شد؛ یعنی طرح ابتدا در اینجا انجام و سپس به عنوان یک طرح مورد قبول، به کل کشور تعمیم داده شد و توانست در پیک‌های قبلی کرونا به عنوان یک ابزار پیشگیری و بازگرداندن وضعیت به شرایط قابل قبول مؤثر باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری افزود: این طرح که به دلایلی با سستی‌هایی روبرو شد، دوباره جان گرفت و دوستان ما به کمک بسیجیان در مراکز بهداشت و درمان در سطح محله‌ای و شهرستانی و استانی وارد کار شدند و این طرح غربالگری خانه به خانه دوباره اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح افراد به خانه‌ها مراجعه می‌کنند، هم بیماران را شناسایی و قرنطینه می‌کنند و هم برای خانواده‌های کم‌توان که توانایی تأمین مایحتاج عمومی‌شان را ندارند یا به علت کهولت سن، نمی‌توانند داروهای خود را تأمین کنند یا کسانی را ندارند که این خدمات را برای آن‌ها انجام دهند؛ این دوستان این کار را در استان‌های مختلف از جمله اصفهان انجام می‌دهند.

سردار سلامی اضافه کرد: علاوه بر این، دوستان ما در طرح واکسیناسیون سراسری هم مشارکت کردند و امروز بسیجیان حدود ۶ مرکز تجمیعی را در سطح استان اصفهان، برع هده گرفته‌اند و در حال انجام واکسیناسیون هستند؛ در عین حال در مراکز ۲۸ گانه دیگری هم که توسط مراکز بهداشت و درمان ایجاد شده، از بعد نیروی انسانی مشارکت دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما امروز شاهد بودیم که یک بیمارستان کرونایی با ۱۵۰ تخت بستری، توسط بیمارستان شهید صدوقی در حال آماده‌سازی است و به زودی آمادگی پذیرش بیماران را خواهد داشت، البته در بخش‌هایی از این بیمارستان، در حال پذیرش بیمار هستند و امروز فاز جدیدی را بازدید کردیم که در حال آماده‌سازی است و اگر این تخت‌های بیمارستانی اضافه شود، ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی در استان مطلوب خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما تا انتهای این کار کنار مردم خودمان ایستاده‌ایم و همه این ظرفیتی که در اختیار سپاه است، این امکانات را گسترش و توسعه می‌دهیم  و در اختیار خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان قرار می‌دهیم و به مردم هم اطمینان خاطر می‌دهیم که تا آخر هستیم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که با اجرای واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی و همکاری مردم عزیز ایران اسلامی و پایمردی و فداکاری مؤمنانه کادر درمان، در آینده نه چندان دور خواهیم توانست این ویروس سرکش و طغیانگر را مهار کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه مردم اصفهان در طول دوره کرونا گفت: اصفهان سرزمین ایمان و جهاد است، مهد پرورش عالمان و فقیهان و دانشمندان بزرگ است، اصفهان یک نقطه درخشان در جغرافیای ایران و جهان اسلام است و از مردم شریف و کریم اصفهان هم واقعاً چیزی غیر از این انتظار نمی‌رود؛ مردمی که بسیار گشاده‌رو و اهل سخاوت هستند و اجازه نمی‌دهند در کنارشان افراد نیازمندی باشند ولی خودشان زندگی مرفهی داشته باشند، شیرینی‌ها را با هم تقسیم می‌کنند و در غم و ناراحتی دیگران سهیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما تا تسلیم این بیماری و غلبه بر آن، تا انتها کنار مردم و در میان مردممان می‌ایستیم، همیشه دوست داریم پیش‌مرگ بودن، قربانی شدن و فدا شدن برای آرامش و امنیت و عزت این مردم را مشق و تمرین کنیم، این آرزوی ما است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح۳۰/

نظر شما