شناسهٔ خبر: 49067158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت صنعا: نفت یمن توسط مزدوران ائتلاف متجاوز به یغما می‌رود

تهران - ایرنا- مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب می گوید که سران مزدور ائتلاف متجاوز بیش از ۸۵ درصد درآمد نفت و گاز این کشور را به یغما می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "المسیره" یمن، المشاط این سخنان را در دیدار با "عبدالعزیز بن حبتور"نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا بیان کرده است.

این دیدار  برای بررسی سطح عملکرد دولت نجات ملی یمن در ارائه خدمات به شهروندان و کاستن از مشکلات آنها در شرایط تحریم همه جانبه کشور از سوی ائتلاف سعودی تشکیل شد.

المشاط گفت: کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و جنگ اقتصادی به دنبال افزایش رنج مردم ما  هستند.

رییس شورای عالی سیاسی یمن اظهار کرد: غارت درآمدهای ناشی از نفت و گاز توسط سران مزدور وابسته به ائتلاف سعودی در حالی است که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با مشکلات روز افزون روبرو هستند.

این مسؤول دولت نجات ملی یمن افزود: اقدامات خودسرانه اخیر انجام شده برای افزایش قیمت دلار گمرکی و قیمت مشتقات نفتی و ضربه زدن به ریال یمن در راستای جنگ اقتصادی است که تمام شهروندان یمنی را آماج خود قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما