شناسهٔ خبر: 49058057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در بسته حوادث ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

از کشف زغال قاچاق تا دستگیری سارقان حرفه‌ای در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، یکشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

کشف ۲۷ کیسه زغال قاچاق در اندیکا

سرهنگ منصور نجفی کیا فرمانده انتظامی اندیکا گفت: در پی دریافت خبر مبنی بر قطع درختان بلوط و تبدیل به زغال چوب از سوی افراد سودجو در شهرستان، مأموران انتظامی حین گشت زنی موفق به شناسایی و دستگیری ۳ قاچاقچی شدند و ۲۷ کیسه ذغال چوب به میزان یک هزار و ۳۵۰ کیلوگرم کشف کردند.

او افزود: بنا بر نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی هر ۸ کیسه زغال از تخریب یک اصله درخت بلوط به ارزش ۱۸ میلیون ریال برآورد و جمعا ۶۰ میلیون ریال به منابع طبیعی خسارت وارد شده است.

سرهنگ نجفی کیا با اشاره به اینکه، در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب این منابع توسط سودجویان، مبارزه و برخورد قانونی و جدی با این اخلاگران در دستور کار است و شهروندان می‌توانند مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای تلفن همراه در دزفول

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی هویت یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی منسجم وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه سارق در تحقیقات فنی ماموران پلیس به ۴ فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کرد، ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

سارق حرفه‌ای تلفن همراه در شوش با دستان بسته

سرهنگ روح الله یاری فرمانده انتظامی شوش گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت یک سارق حرفه‌ای تلفن همراه را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه سارق در تحقیقات پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت تلفن همراه در شهرستان شوش اعتراف کرد، افزود: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پلیس دزفول دستان سارقان حرفه‌ای تلفن همراه را بست

سرهنگ سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان دزفول موضوع در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۳ شهرستان دزفول قرار گرفت و ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، هویت ۳ سارق حرفه‌ای تلفن همراه را شناسایی و طی عملیاتی منسجم وغافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و یک قبضه قمه کشف شد، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۰ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرده  و متهمان به مرجع قضائی معرف شدند.

دستبند پلیس بر دستان سارق حرفه‌ای ماهشهر حلقه زد

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت و مأموران با اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ پاپی در ادامه بیان داشت: متهم در تحقیقات فنی پلیس به ۱۶ فقره انواع سرقت از قبیل: ۶ فقره کابل برق، ۵ فقره سرقت منزل، ۳ فقره قطعات و محتویات خودرو و ۲ فقره سایر سرقت‌ها اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ماینر‌های غیرمجاز در دشت آزادگان جمع آوری شدند

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی دشت آزادگان اظهار کرد: به هدف اجرای طرح جمع آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، ماموران پلیس امنیت عمومی با کار اطلاعاتی یک باب منزل مسکونی که جهت نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار می‎گرفت، را شناسایی کردند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس با هماهنگی مقام قضائی از منزل مورد نظر بازدید و تعداد ۶ دستگاه ماینر دیجیتال غیرمجار کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی تجهیزات کشف شده را بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برآورد نمودند و در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق به عنف در بهبهان زمینگیر شد

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه به‌عنف در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۱ با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه سارق دستگیر شده در مواجهه حضوری از سوی مالباختگان شناسایی شد، افزود: متهم در تحقیقات پلیس به ارتکاب ۱۲ فقره انواع سرقت به‌عنف اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل و از آن طریق روانه زندان شد.

پلمب ۳۷ واحد صنفی متخلف در لالی

سرهنگ اسکندر بزرگمهری فرمانده انتظامی لالی بیان داشت: با هدف اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و برخورد با متخلفان، طرح نظارت بر صنوف از سوی مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لالی و همکاری کارکنان شبکه بهداشت شهرستان به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

او تصریح کرد: با اجرای این طرح از ۱۷۷ واحد صنفی در مناطق مختلف شهرستان بازدید بعمل آمد که ۳۷ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین و مقررات مربوطه مهروموم شدند.

انتهای پیام/گ

نظر شما