شناسهٔ خبر: 49053051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداری از متقاضیان وام بانکی در نظرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد از دستگیری شخصی که اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان وام بانکی می‌کرد، خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ فرج الله اسداللهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز وام از حساب وی که از یکی از بانک‌ها دریافت شده بود، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با شناسایی متقاضیان وام، خود را آشنا به مراحل قانونی و کارمندان بانک معرفی می کرده و با وعده تسریع در روند دریافت وام، افراد را فریب می داده و در همه مراحل انجام امور بانکی همراه آنان حضور پیدا می‌کرده است و در هنگام واریز وام به حساب فرد، کارت بانکی قربانی را به قصد انجام ادامه مراحل قانونی می گرفته و کل تسهیلات رابه حساب بانکی خود واریز وازمحل متواری می شده است.

سرهنگ اسداللهی گفت: پس از تحقیق و بررسی‌های متعدد، ماموران موفق به شناسایی آدرس متهم در شهرستان‌های شمالی کشور شدند و با هماهنگی‌های قضایی، به محل اختفای وی اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

او افزود: متهم که ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود با مشاهده مستندات جمع آوری شده توسط ماموران، با پذیرش بزه ارتکابی، به ۹ فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد در پایان با بیان این که با تکمیل پرونده، متهم به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: افراد در موقع انجام امور بانکی، مخصوصاً دریافت وام، شخصاً مراحل قانونی را طی و از طریق مسیر‌های میانبر و یا اعتماد به افراد غریبه خودداری کنند تا در دام چنین کلاهبردارانی نیفتند.

انتهای پیام/د.خ

برچسب‌ها:

نظر شما