شناسهٔ خبر: 49045650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش رهروان زینبی در گناوه برگزار شد

گناوه - ایرنا - همایش معنوی " رهروان زینبی " از ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی شنبه شب در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یکی از روحانیون در این آیین گفت: حضرت زینب (س) دارای ویژگی‌های بارز و برجسته‌ای بود که صبر یکی از مهم‌ترین آن است  و امروز از هر کسی پیرامون این بانوی پیام آور دشت کربلا سئوال  شود صبر مثال زدنی ایشان را  از ویژگی‌های بارز  اشاره می‌کند.

حجت الاسلام احمد سالمی افزود: در آموزه‌های اسلامی و دینی  توصیه‌های بسیار به صبر شده است و در دنیای  پر از فراز و نشیب و بلا و سختی و مصیبت راهی برای عبور از آنها جز با صبر و استقامت نیست.

وی  گفت: حضرت زینب (س) یک الگو نه تنها برای زنان بلکه برای مردان و همه مسلمانان است.

سالمی اظهارداشت: حضرت زینب (س) در زمینه تربیت فرزندان برای همه ما الگو است و این شیوه فقط با صبوری و استقامت میسر می‌شود و این درسی برای همه خانواده‌ها به خصوص مادران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که هر سال  هم‌زمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حسین غلامی افزود: این سوگواره امسال در جوار امامزاده سلیمان بن علی (ع) با اجرای برنامه‌های متعدد باتوجه به شرایط خاص کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این سوگواره معنوی علاوه بر عزاداری، برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا حسین، بیرق و شمیم حسینی (توزیع بسته‌های کمک معیشتی به نیازمندان) ، شب شعر حسینی و روضه خوانی پیبش‌بینی شد و  باتوجه به شرایط کرونایی از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم پخش شد.

این آیین به همت هیات امنا امامزاده سلیمان بن علی (ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه در آستانه مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) بصورت مجازی برگزار شد.

نظر شما