شناسهٔ خبر: 49040548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رئیس جمهوری صبح امروز در مجلس حضور یافت

دفاع رئیسی از یارانش

صاحب‌خبر -
  حسین باغگلی؛ وزیر آموزش و پرورش
رئیس جمهوری: وزیر پیشنهادی دکترای تعلیم و تربیت دارد. برخلاف آنچه برخی در سایت‌ها پخش کردند، ایشان معلمی مهدکودک، مدرسه و در حوزه دبستان، دبیرستان تا دانشگاه را طی
کرده است.

  عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
رئیس جمهوری: نگاه آقای ضرغامی در ارتباط با مسأله گردشگری و معرفی فرهنگ اسلامی، ایرانی و نیز اقتصاد گردشگری، بسیار مهم است و باید در کشور توسعه پیدا کند.

  رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی
رئیس جمهوری: آقای رستم قاسمی مدت‌ها در قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران دولت در حوزه راه و شهرسازی کارهای بسیاری انجام داده است. موضوع مهم ما در رابطه با این وزارتخانه ساختن یک میلیون مسکن در هر سال است؛ یعنی ۴ سال ۴ میلیون. آقای رستم قاسمی برنامه دارد در این جهت و این برای ما خیلی مهم است که کسی بتواند این وعده دولت را عملی کند و این وعده ان‌شاءالله با پیگیری ایشان عملی خواهد شد.

  محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
رئیس جمهوری: ایشان علاوه بر دوران معلمی و استادی دانشگاه، ۷ سال مدیریت دانشگاه کلان و صاحبنامی را به عهده دارد، مسئول مجمع بسیج استان و رئیس دانشگاه است. ایشان رئیس مجمع بسیج هم هست روحیه انقلابی و تحول‌گرا دارد.

  سید اسماعیل خطیب؛ وزیر اطلاعات
رئیس جمهوری: جناب آقای خطیب هم دانش اطلاعاتی و امنیتی دارد و هم تجربه چندین ساله در وزارت را دارد.

  بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
رئیس جمهوری: با بعضی نمایندگان محترم مانند آقای قاضی‌زاده صحبت شد که آنها هم اولویت‌شان، بهداشت و درمان نبود. آقای عین‌اللهی یک آدم در میدان است.

  احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی
رئیس جمهوری: ما چهره جوان فسادستیزی می‌خواهیم که بتواند موضوعاتی مانند گمرک، مالیات و بخش‌های مختلفی را که در حوزه وزارت اقتصاد دارایی است، اصلاح کند. معاون اول میز مسئول هماهنگی تیم اقتصادی است.

  حمید سجادی‌هزاوه؛ وزیر ورزش و جوانان
رئیس جمهوری: آقای سجادی ۱۶ مدال آورده، بر سکو قرار گرفته، سلسله مراتب علمی و دانش خود را در دانشگاه گذرانده و دارای مدرک عالی تربیت بدنی است و در درون جامعه ورزشی کشور او را قبول دارند.

  امیرعبداللهیان؛  وزیر امور خارجه
رئیس جمهوری: ایشان در حوزه خارجی، هم علم و دانش دارد و هم دارای تجربه است. تمام مراحل وزارت خارجه را گذرانده‌ و فردی خوشنام برای وزارت خارجه است.

   عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
رئیس جمهوری: ایشان هم تجربه دهه ۸۰ را دارد و هم در چند سالی که در دستگاه قضایی بود، تجربه موفقی داشت.

  جواد ساداتی‌نژاد؛ وزیر جهاد کشاورزی
رئیس جمهوری: نمایندگان محترم مجلس می‌دانند، آقای ساداتی‌نژاد به این حوزه کاملاً تسلط دارد.

  علی‌اکبر محرابیان؛ وزیر نیرو
رئیس جمهوری: آقای محرابیان هم وزارتخانه را می‌شناسد، هم سابقه کار وزارت دارد. ایشان مجموعه‌ای را که برای آن باید برنامه داشته باشد، می‌شناسد.

  محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
رئیس جمهوری: چون در مسأله فرهنگ حساس بودم با بعضی افراد از ‌جمله آقای صفار هرندی تماس گرفتم و گفتم شما وزیر ارشاد بودید بررسی کردید واقعاً به چه نقطه‌ای رسیدید؛ چون وزارتخانه را خوب می‌شناسید. گفت من در مجموع افرادی که معرفی شدند آقای دکتر اسماعیلی را از همه شایسته‌‌تر یافتم. اهالی فرهنگ و هنر بدانند آزادی را ما به شما ندادیم، آزادی را خدا به شما داده ما تضمین کننده این آزادی هستیم. دولت تضمین کننده آزادی‌های مشروع است که آزادی را برای اصحاب فرهنگ و هنر تضمین کند تا بتواند ظرفیت‌های اصحاب هنر و اصحاب فرهنگ، شکوفا شود، این کار به عهده دولت است و این کار برعهده این وزارتخانه و بخش‌های مرتبط با این قضیه خواهد بود.

  جواد اوجی؛ وزیر نفت
رئیس جمهوری: ایشان از چهره‌های نامدار و خوشنام در وزارت نفت است که در علم و دانش مراحلی را گذراند یعنی مدرک تحصیلی‌اش در لیسانس و فوق لیسانس و تحصیلات تکمیلی و از آن طرف مسئولیت‌های مختلفی که تا معاونت وزیر نفت داشته است؛ در تمام این ادوار ایشان یک چهره موفق بوده است.

  محمدرضا آشتیانی؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
رئیس جمهوری: ایشان هم یک نیروی مجرب و چهره خوشنام در مجموعه نیروهای مسلح و مجموعه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

  رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت
رئیس جمهوری: آقای فاطمی‌امین را از آستان قدس رضوی می‌شناسم. ایشان مسئول بخش اقتصادی آستان بود.

  احمد وحیدی؛ وزیر کشور
رئیس جمهوری: آقای دکتر وحیدی الان رئیس دانشگاه است، وزارتخانه‌های مختلفی را مدیریت داشت و چهره‌ای است که علاوه بر دانش، حقیقتاً یک چهره راهبردی است.

  امین‌حسین رحیمی؛  وزیر دادگستری
رئیس جمهوری: آقای دکتر رحیمی هم آشنا به مسائل قضایی و حقوقی و هم آشنا به مسائل مجلس است.

  حجت‌الله عبدالملکی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
رئیس جمهوری: آقای عبدالملکی عضو هیأت امنا از طرف مقام معظم رهبری است، یعنی امین رهبری در وزارت تعاون.


نظر شما