شناسهٔ خبر: 49038356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصیرایی در تشریح گزارش کمیسیون فرهنگی در صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات:

کمیسیون فرهنگی صلاحیت زارع پور برای وزارت ارتباطات را تایید کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نظر کمیسیون متبوع خود را درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس و  سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش بررسی صلاحیت و رزومه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، برنامه کاری بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم در کمیسیون فرهنگی بر اساس برنامه و هم زمان بندی ارائه شده طی روز‌های شنبه لغایت سه شنبه ۲۲ مرداد ماه طی ۲۲ ساعت کاری به انجام رسید.

نصیرایی افزود: بر اساس ماموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزرا، صلاحیت وزرای پیشنهادی وزرش و جوانان، میراث فرهنگی و ارتباطات و ... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات خاطر نشان کرد: یک موضوع بررسی معیار‌های عمومی وزیر پیشنهادی و انسجام در برنامه‌ها بود. سپس برنامه های خود را ذیل ۸ محور ارائه کردند و به بیان چالش‌ها  و راهبرد‌های حوزه پرداختند. برنامه ارائه شده در برخی بخش‌ها کلی و در برخی بخش‌ها جزئی بود.

نصیرایی ادامه داد: سنجش پذیر بودن بخشی از برنامه‌ها مشخص بود و امکان سنجش وجود داشت و اکثر محور‌ها شفافیت لازم را دارند، ولی در برخی بخش‌ها مسئله به خوبی توصیف نشده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: در کلیه محور‌ها اولویت بندی ارائه نشد و برنامه‌ها با اسناد بالادستی ۵۴ درصد منطبق بود و ۳۴ درصد همسو بود و موردی مغایر با برنامه‌های بالادستی نبود.

نصیرایی افزود: تخصص، تحول گرایی، توجه به دولت الکترونیک و لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات بود که عملکرد قابل اطمینان از وی را رقم می‌زند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: نظر اکثر اعضای کمیسیون درباره جنبه‌های مختلف زارع پور موافق است. امیدواریم انتخاب او بتواند منافع عموم و دولت را تامین کند.

انتهای پیام/

نظر شما