شناسهٔ خبر: 67575155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: سرقت در شهرستان نقده ۵ درصد کاهش داشته است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به کاهش سرقت در شهرستان نقده گفت: باید در راستای پیشگیری از جرایم کار علمی و کارشناسانه صورت پذیرد، چرا که هزینه و عوارض پیشگیری کم‌تر است

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جلسه شورای پیشگیری از جرایم پرتکرار حوزه قضایی نقده در راستای مقابله با سرقت خاصه سرقت اموال دولتی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: شهرستان نقده خاص و ویژه است، از کارکنان قضایی رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی با حرکت در مسیر رشد و تعالی انتظار می‌رود.

عتباتی با اشاره به رشد ۵ درصدی کشف جرایم سرقت در این شهرستان گفت: همه باید در حوزه پیشگیری تلاش کنند چرا که با پیشگیری هزینه و عوارض جانبی جرایم کمتر است و باید در حوزه پیشگیری کار علمی و کارشناسانه انجام پذیرد.

وی افزود: باید با آسیب‌شناسی برای آموزش مهارت‌های رفتاری برنامه‌ریزی کرد و به سمت عدالت ترمیمی و اصلاح و تربیت رفت.

رئیس کل دادگستری استان با تحسین صدور مجازات‌های جایگزین حبس معرفی نزدیک به ۷۰ نفر از معتادین متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد در نقده این امر را در پیشگیری از سرقت‌‎های خرد بسیار موثر دانست و از مجموعه مدیریتی شهری نیز خواست تا با همراهی تمامی مجموعه‌ها کمپ ترک اعتیاد و گرمخانه را در این شهرستان احداث کنند.

وی همچنین به اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات رسان برای حفاظت و صیانت از اموال خود که بیت المال هستند نیز تاکید و گفت: به طور مثال در مرکز استان با تبدیل کابل‌های برق مسی به خودنگهدار میزان سرقت این کابل‌‎ها در ظرف چهار ماه ۴۰ درصد کاهش یافته است.

عتباتی در پایان تاکید کرد که با کار علمی و میدانی مجموعه‌های قضایی، انتظامی، مدیریت شهری و مجموعه‌های دخیل باید به سمت و سوی کاهش جرایم رفت چرا که جرایمی همچون سرقت و نزاع هر چه قدر هم کم‌اهمیت باشد، اما باعث ایجاد و احساس ناامنی در جامعه و مردم می‌شوند و باید تلاش کرد با پیشگیری از این جرایم و برخورد با مجرمان، احساس امنیت را در جامعه و مردم حکم فرما کرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه به مصوبات جلسات پیشگیری از سرقت اموال دولتی شرکت‌های خدمات رسان و تقسیم کار ملی اشاره و خواستار اهتمام ویژه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات رسان بر صیانت از اموال خود و پیشگیری از سرقت این اموال شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: رویکرد باید ایجاد احساس امنیت برای مردم باشد و اقدامات پیشگیرانه و حضور به موقع و برخورد‌های قاطع اجازه نداد هیچ فردی با هر عنوانی امنیت مردم را تهدید کند چراکه این مطالبه و خواسته اصلی مردم است.

مجیدی در ادامه به دستورات جلسه پرداخت و پس از ارائه گزارش رئیس پلیس پیشگیری و فرمانده انتظامی نقده درخصوص بررسی اطلس جغرافیایی جرم سرقت در نقده و ارائه راهبرد‌های پیشگیرانه و گزارش دادستان نقده مبنی بر بررسی میزان و عوامل موثر بر افزایش خشونت در این شهرستان و ارائه راهبرد‌های پیشگیرانه از جانب دستگاه‌های متولی، اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/

نظر شما