شناسهٔ خبر: 49037382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ صلاحیت اداره یک مدرسه را هم ندارد

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون آموزش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: کمیسیون آموزش پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی، صلاحیت حسین باغگلی را برای وزارتخانه آموزش و پرورش تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش امروز نیروی میدانی می‌خواهد که آقای باغ‌گلی فاقد چنین ویژگی است. ایشان سابقه تدریس مدارس دولتی را ندارد و به عنوان مدیر عامل در مدارس خاص اشتغال داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید کاظم دلخوش در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اظهار کرد: جناب آقای رئیسی اگر امروز نمایندگان و مردم ایران دغدغه دارند، دغدغه آنها برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را که اصل ۱۱۳ مشخص کرده به عنوان ناجی خودشان در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌بینند.

وی با بیان اینکه اگر ما مخالفتی می‌کنیم به دلیل جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیست، گفت: مگر در بین وزرای پیشنهادی دیگر جوان وجود ندارد، اینکه چرا با ایشان مخالفت می‌شود و یا چرا مجلس با بعضی از افراد مخالفت می‌کند برای این است که دوست داریم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و دشمنان سوء استفاده نکنند و اقتصاد و فرهنگ مردم ما درست شود.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: مردم در شرایط فعلی این فرصت را آخرین فرصت و امید برای خود می‌دانند. ما هیچ مخالفتی با وزیر جوان نداریم و به جوانان افتخار می‌کنیم. اما کسانی که حرف جبهه و جنگ را می‌زنند به نظر تناقضاتی در حرفشان وجود دارد.

دلخوش تصریح کرد: خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و نزدیک به ۱۵ میلیون دانش آموز، ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته که شامل بازنشسته و شاغلین است در آموزش و پرورش کار می‌کنند. لااقل ۵۰ میلیون مردم ما چشمشان به این جایگاه است. حرف ما این است که برای فرهنگ و آموزش کشور در هیات دولت باید جایگاه ویژه‌ای باز شود. مگر می‌شود آموزش و پرورش با این همه افرادی که دارد جایگاهش در هیات وزیران پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف جوان‌گرایی نیستیم، افزود: آیا شما آدمی که آموزش ندیده را برای جنگ میفرستادید؟ آدم‌های پخته‌تری هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

دلخوش با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان فرمودند که وزیر پیشنهادی از مهد کودک، کودکستان و دبستان تدریس کردند و مربی بودند. تا جایی که عمر دارم و کار سیاسی، اجرایی و اداری کردم اصلا مهد کودک‌ها را مردها نمی‌چرخانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما