شناسهٔ خبر: 49023847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش روسیه: پدافند سوریه ۲۲ موشک اسرائیلی را منهدم کرده است

تهران- ایرنا- ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد در جریان نقض حریم هوایی سوریه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پدافند سوریه ۲۲ موشک شلیک شده از این جنگنده‌ها را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از "آسوشیتد پرس"، وادیم کولیت فرمانده مرکز آشتی ملی ارتش روسیه در سوریه گفت: در ساعات پایانی روز پنجشنبه، شش فروند جنگنده رژیم صهیونیستی از طریق حریم هوایی لبنان به چند هدف در استان‌های دمشق و حمص حمله کردند.  
وی افزود: پدافند هوایی سوریه با استفاده از سیستم‌های دفاعی روسیه مانند پانتسیر-اس و بوک-‌ام ۲، ۲۲ موشک از ۲۴ موشک شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.  
خبرگزاری "سانا" سوریه نیز در گزارشی اعلام کرد پدافند هوایی این کشور به حملات هوایی رژیم صهیونیستی در حومه دمشق و استان مرکزی حمص پاسخ داده‌اند.  
این در حالی است که لبنان به دنبال استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور برای حمله هوایی به سوریه، از تل آویو در سازمان ملل شکایت کرده است.  
رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران سوریه تاکنون با هدف حمایت از تروریست‌های مزدور خود و جلوگیری از پیشروی‌های ارتش سوریه مناطق مختلف این کشور را هدف حملات هوایی قرار داده است و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز با این حملات مقابله کرده است.  
سوریه بارها در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت اعلام کرده که حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه خاک، حاکمیت و استقلال این کشور، تهدیدی برای ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی است.

نظر شما