شناسهٔ خبر: 49015604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقابله پدافند هوايي سوريه با حمله رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
مقابله پدافند هوايي سوريه با حمله رژيم صهيونيستي
خبرگزاری آریا- تلویزیون سوریه از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، تلویزیون سوریه از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق خبر داد. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه برای دفع حمله دشمن صهیونیستی در آسمان پایتخت این کشور به کار افتاد. منابع خبری محلی همچنین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب استان حمص خبر دادند.
ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از آسمان جنوب شرق بیروت پایتخت لبنان، حریم هوایی سوریه را نقض کرد.
ارتش سوریه افزود: این حمله ساعت 23:03 روز پنجشنبه به وقت محلی دمشق (33 دقیقه نیمه شب جمعه به وقت تهران) به وقوع پیوست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: پدافند هوایی ارتش با واکنش به موقع، توانست بیشتر موشک‌های دشمن را در حومه شهر‌های دمشق و حمص رهگیری و منهدم کند و کارشناسان اکنون در حال بررسی جزئیات این اقدام خصمانه هستند.
کارشناسان نظامی سوریه احتمال می‌دهند جنگنده‌های دشمن صهیونیستی از فراز سواحل لبنان در شرق مدیترانه این حمله را انجام داده اند.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: در پی مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های متخاصم در آسمان حومه غربی دمشق و حومه جنوبی حمص، شمار زیادی از این موشک‌ها قبل از رسیدن به اهداف خود ساقط شدند.
کارشناسان در سوریه، تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به آسمان دمشق را به لحاظ نظامی و سیاسی بی ارزش دانستند. ناظران نظامی و سیاسی، این حمله را برای روحیه دادن به تروریست‌های مسلح حاضر در شهر درعا توصیف کردند. گروه‌های تروریستی از یک ماه پیش در شهر درعا در جنوب سوریه به نقض توافق آتش بس سال 2018 میلادی می‌پردازند.
پیشتر؛ وادیم کولیت، نایب رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (حمیمیم) هشدار داده بود که براساس گزارش‌هایی که در اختیار این مرکز قرار گرفته است، شبکه‌های تروریستی در شهرک‌های دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین در استان درعا در حال جذب نیرو برای انجام عملیات تروریستی هستند.

نظر شما