شناسهٔ خبر: 49012542 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگاهی به تجربه آلمان در اجرای اقتصاد مقاومتی / آلمان جنگ‌زده چگونه به قطب اقتصادی اروپا تبدیل شد؟

آلمان با متحمل شدن خسارت و غرامت‌های میلیاردی پس از جنگ جهانی دوم توانست به یکی از قدرتمندترین قطب‌های اقتصادی اروپا تبدیل شود؛ در این ویدئو به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پیش از شیوع کرونا در جهان، کشور آلمان با حدود 3900 میلیارد دلار تولید ملی، در جایگاه چهارم اقتصاد جهان قرار داشت. این کشور بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اقتصاد در اروپا و منطقه یورو محسوب می‌شد و توانسته بود در پیشرفت اقتصادی گوی سبقت را از رقبای خود در اروپا برباید. اما آلمان پس از جنگ جهانی دوم چگونه توانست به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا تبدیل شود؟

پس از شکست سنگین آلمان در جنگ جهانی دوم به دلیل اختلافاتی که کشورهای پیروز در جنگ بر سر تصاحب آلمان داشتند دیواری در شهر برلین بنا شد و این کشور به دو نیم تقسیم شد به طوری که شرق آلمان زیر نظر شوروی سابق و غرب آن تحت سلطه آمریکا و دوستانش درآمد. 

 آلمان با متحمل شدن خسارت و غرامت‌های میلیاردی پس از جنگ جهانی، توانست با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی از مشکلات ناشی از جنگ عبور کند و به یکی از قطب های اقتصادی جهان بدل شود.

از این رو در این ویدئو به بررسی اقتصاد مقاومتی در آلمان می‌پردازیم:

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما