شناسهٔ خبر: 49005616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پخت و توزیع ۶۰هزار پرس غذای نذری طرح اطعام حسینی در آمل

حددود ۶۰هزار پرس غذای نذری و حدود ۴هزار بسته معیشتی میان مددجویان ونیازمندان شهرستان آمل توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

پخت وتوزیع ۶۰ هزار پرس غذای نذری طرح اطعام حسینی در آملبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، همزمان با روز عاشورا از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراکز نیکوکاری شهرستان آمل حدود ۶۰هزار پرس غذای نذری و حدود ۴هزار بسته معیشتی میان مددجویان این نهاد و نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

این بسته‌های معیشتی و غذا‌های نذری با عنوان طرح "احسان حسینی، اطعام حسینی" با کمک اداره اوقاف و امور خیریه، هیات امنای مساجد و تکایا و همچنین کمک خیرین و مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهیه و بین نیازمندان آمل توزیع شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل در حاشیه توزیع غذا‌های نذری این طرح در مسجد ۵تن آل عبا گفت: این طرح همزمان با شروع ماه محرم اجرا شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

حبیب الله قلی پور افزود: پیش بینی می‌شود همه خانوار‌های زیرپوشش تا پایان این طرح‌ها از مساعدت نیکوکاران بهره‌مند شوند.

وی، مهم‌ترین هدف اجرای طرح "احسان حسینی، اطعام حسینی" را ترویج فرهنگ احسان و اطعام خانوار‌های نیازمند در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، مواسات و همدلی دانست و تصریح کرد: در راستای طرح اطعام حسینی بصورت نمادین در تاسوعا و عاشورا حسینی با نام قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) و سیدالشهدا(ع)، حدود ۲۰هزار پرس غذای گرم با همت مراکز نیکوکاری و هیات امنای مساجد و تکایا شهرستان آمل پخت و بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل ادامه داد: مردم مومن و نیکوکاری که هر ساله سفره‌های نذری برپا می‌کردند با توجه به شرایط کرونایی که امکان پهن کردن سفره‌های نذری در منزل خود را نداشتند، هم همراه با اجرای طرح اطعام حسینی شهرستان نذورات خود را تحویل این نهاد دادند که با رعایت پروتکل‌های غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

قلی پور اضافه کرد: مردم نیک اندیش، عاشورایی و هیات‌های عزاداری شهرستان در طرح اطعام و احسان حسینی در طول ماه‌های محرم و صفر می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بمنظور کمک به نیازمندان قرار دهند.

بیش از ۶هزار خانوار با بیش از ۱۱هزار نفر از مردم شهرستان آمل زیرپوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

نظر شما