شناسهٔ خبر: 49003387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم چهارمحال و بختیاری سوگوار عاشورای حسینی شدند

شهرکرد - ایرنا - همزمان با عاشورا حسینی، نوای عزا و مرثیه در تمامی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری طنین‌انداز شد و عزاداران این استان با حضور در تکایا و مساجد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سوگواری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهمین روز از ماه محرم در غم شهادت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش سوگوار و عزادار شدند.

برای دومین سال متوالی، مراسم عاشورای حسینی تحت تاثیر شیوع کرونا و لزوم رعایت محدودیت‌ها با حال و هوایی متفاوت به اجرا در آمد و در حالی که در گوشه و کنار شهرها و روستاها پرچم‌های عزا برافراشته شد.

برپای مجالس روضه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا، طبخ و توزیع ۲ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان، اجرای دمام زنی در خیمه‌گاه‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مالی عزاداران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک بین عزاداران از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با دهه نخست محرم و روز عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:مراسم عزاداری امسال با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه بیرق در ۴۵۰ نقطه از استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری همچنین به فعالیت ۹ تیم نظارتی در استان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات مذهبی افزود: علاوه بر نظارت گروه‌های بازرسی اداره کل تبلیغات اسلامی، با همکاری نیروهای انتظامی و بهداشتی در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌ها در حاشیه اماکن برگزاری مراسم عزاداری نیز تذکر داده می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مهرابی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز به اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان همزمان با دهه نخست محرم و روز عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشقان حسینی از صبح روز پنجشنبه با حضور در این اماکن، مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی را با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، مراسم شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان نیز در محرم امسال بدون هرگونه تجمع و در مکان‌های روباز در نظر گرفته شده در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری و به صورت محدود برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با عاشورای حسینی ۷۲ دیگ غذای نذری به نیابت از شهدای کربلا در شهر ورودنجان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پخته و میان ۶ هزار نیازمند توزیع شد.

جاسم محمدی افزود: پخت غذای گرم نذری در قالب پویش اطعام و احسان حسینی با مشارکت خیران، مردم نیکوکار استان، موکب حضرت علی اصغر (ع) و مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) شهر وردنجان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تهیه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم و راه اندازی آشپزخانه حسینی گفت: این طرح تا پایان ماه صفر در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و احسان حسینی و تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی،  پارسال خیران و نیکوکاران یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های خود را در قالب غذای گرم و بسته‌های مواد غذایی به دست نیازمندان رساندند.

۳۷۲ بسته گوشت گرم بین نیازمندان شهرکیان توزیع شد

یکی از مسوولان هیات سفره‌خانه اهل بیت(ع) شهرکیان افزود: همزمان با روز عاشورای حسینی ۳۷۲ بسته گوشت گرم یک کیلوگرمی بین نیازمندان شهرکیان توزیع شد.

شهرام ندیمی افزود: این میزان گوشت گرم به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال با کمک خیران و مردم نوعدوست شهرکیان و هیات‌های عزاداری این شهر تهیه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میان نیازمندان شهر توزیع شد.

وی از تهیه ۲ تن برنج با همکاری هیات‌های  عزاداری شهر خبرداد وگفت: این میزان برنج برای توزیع در اختیار مووسسات خیریه شهر قرار داده شد که میان نیازمندان توزیع شود.

نظر شما