شناسهٔ خبر: 48980548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه خبر داد:

استقرار ۲۰۰ بیمارستان سیار، تخصصی و فوق تخصصی توسط سپاه در کشور/ ۲۰۰ تیم تخصصی پزشکی آماده اعزام به نقاط بحران هستند

سردار اخوان گفت: با ایجاد ۲۰۰ بیمارستان سیار، تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف علی‌الخصوص مناطق محروم کشور اهداف خوبی علیه شیوع بیماری کرونا محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار احمد اخوان، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد اظهار کرد: با توجه به آمادگی های آموزشی، تجهیزاتی و فناوری های نوین در مجموعه نظام سلامت نیروی زمینی سپاه از ابتدای بحران کرونا مدیریت این موضوع راهبرد اصلی و اساسی است و باید با تغییر رویکرد با هدف درمان بیماران حاد تنفسی تمامی زیرساخت ها را بر اساس این بحران تغییر دهیم.

وی افزود: هدف راهبرد سپاه این است که نظام سلامت نیرو به عنوان مجموعه واکنش سریع جمهوری اسلامی بتواند اقدامات خاص را در شرایط بحران انجام دهد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: بر همین اساس با ایجاد ۲۰۰ بیمارستان سیار، تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف کشور علی الخصوص مناطق محروم اهداف خوبی علیه شیوع بیماری کرونا محقق شد.

وی با تأکید بر این مطلب که سازمان واکنش سریع زیرساخت های ویژه‌ای را می‌طلبد افزود: سپاه بر اساس همین راهبرد با سامانه‌های سیار و ثابت در ۱۳ نقطه پرخطر حضور داشته است.

سردار اخوان ادامه داد: بیمارستان تخصصی شهید نجفی در مشهد چهاردهمین نقطه کشور است که برای ارائه خدمات به مردم و علیه ویروس کرونا تجهیز شده است و سپاه توانسته بحران را کاهش دهد و به سیستم سلامت کشور کمک کند و هر اقدامی صورت می گیرد بر اساس هماهنگی و تعامل و اعلام نیاز با مبادی مختلف از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی افزود: بر اساس همین راهبرد سپاه ۱۶۲۳ تخت بیمارستانی مجهز به صورت ثابت و ۱۵۱۲ تخت سیار به منظور مقابله با کرونا فعال شده است؛ اجرای سامانه بیمارستانی سیار فوق العاده پیچیده است چراکه این بیمارستان ها یک ماه بدون وابستگی به هیچ خدمت شهری با همه استانداردهای کشوری خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به حضور سپاه در آینده در سه نقطه پرخطر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تصریح کرد: ۲۰۰ تیم تخصصی شامل پزشک، پرستار و بهیار سازماندهی شدند و اموزش دیدند تا بتوانند در بیمارستان های اعلامی وزارت بهداشت حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به تقدیم ۱۳ شهید مدافع سلامت در کشور افزود: با اجرای تدابیر و به صورت منسجم موظف هستیم در کمترین زمان هر بحرانی را مدیریت کنیم و حداکثر تکریم مراجعان را در شرایط پیچیده داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما