شناسهٔ خبر: 48961095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشترکان در روزهای تعطیل هم مصرف برق را مدیریت کنند

سخنگوی ستاد گذر از پیک بار صنعت برق استان سمنان گفت: اهتمام به مدیریت بهینه مصرف برق در روزهای تعطیل هم یک ضرورت است و مشترکان به این مهم توجه کنند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: سقف مصرف برق استان سمنان، روز قبل از سوی دبیرخانه پیک بار کشور مستقر در شرکت توانیر در اختیار قرار می‌گیرد و جدول زمان‌بندی مدیریت بار اضطراری احتمالی بر اساس آن تنظیم و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که سقف مصرف برق استان سمنان از مقدار مجاز فراتر رود، از سوی مرکز کنترل شبکه خاموشی به استان اعلام و اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد گذر از پیک بار صنعت برق استان سمنان ادامه داد: در روزهای تعطیل، به‌ویژه ایام تعطیلی پیش رو، مشترکان اسن استان باید مصرف برق را کنترل و مدیریت کنند تا از خاموشی‌های احتمالی پیشگیری شود.

همتی خاطرنشان کرد: جدول مدیریت بار اضطراری احتمالی، از روز قبل و از طریق وب‌سایت شرکت توزیع برق استان سمنان، اپلیکیشن «برق من» و شبکه‌های مجازی در اختیار مشترکان قرار داده می‌شود.

وی به راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، بهره‌گیری از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، مهم‌ترین شیوه‌های مصرف بهینه برق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما