شناسهٔ خبر: 48942612 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجف پور:

شرط حضوری شدن آموزش های دانشگاه آزاد تکمیل فرآیند واکسیناسیون است

رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد از حضوری شدن آموزش‌ها بعد از اتمام واکسیناسیون دانشجویان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز نجف‌پورآقابیگلو رییس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در نشست خبری که امروز به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که توانسته با واکنش سریع و آماده کردن امکانات از تعطیل شدن کلاس‌ها جلوگیری کند و آموزش را در مسیر توسعه قرار دهد، دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو آموزش مجازی را ارتقاء داده و امروز تمام فرآیند ثبت‌نام، مدیریت کلاس‌ها، امتحانات و پایان‌نامه‌ها به‌صورت مجازی به دانشجویان ارائه می‌شود، گفتنی است که، در آینده‌ای نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی در دو بعد سایبری و فیزیکی سرویس ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ترم پیش ۳ میلیون کلاس نفر برگزار شد، افزود: امروز با همت و پشتکار تمام افراد مجموعه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مجازی دنیا تلقی می‌شود، این ادعا را می‌توان با توجه به عملکرد دانشگاه در ۳ ترم گذشته ثابت کرد.

نجف پور ضمن بیان این مطلب که با تکمیل واکسیناسیون کلاس‌ها حضوری خواهد شد و واحد الکترونیکی به‌عنوان تنها واحدی است که کلاس‌ها را به‌صورت مجازی ادامه خواهد داد، اظهار کرد: در ایام کرونا با ارتقاء آموزش مجازی توسط استادان سبب شده تا دانشجویان نسبت به آموزش مجازی علاقمند شوند.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد گفت: آموزش مجازی نوید یک تحول در آموزش کشور به حساب می‌آید و یادگیری مقدم بر یاددهی شده است، دانشجو محوری و تعامل‌پذیری، از ویژگی‌های آموزش مجازی است. واحد الکترونیکی به‌عنوان مرجع مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در ۲ سال گذشته به‌عنوان بزرگترین پشتیبان در حوزه آموزش مجازی را برعهده داشته و بنا دارد کیفیت آموزش‌های مجازی خود را مورد توسعه و پیشرفت قرار دهد. واحد الکترونیکی تصمیم دارد؛ در گام اول با ارتقاء رشته‌های پرمخاطب پذیرش دانشجو را ارتقاء بدهد. واحد الکترونیکی یک دانشگاه اجتماعی است و سعی می‌کند در حوزه فنی بر مسائل جامعه متمرکز و به حل آن کمک کند.

نجف‌پور با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دانشجویان در خصوص آموزش مجازی گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده در دو هفته گذشته از دانشجویان و اولیاء دانش آموزان نشان می‌دهد، که ۷۰ درصد دانشجویان، تحصیل به‌صورت مجازی را می‌پسندند و ۵۰ درصد از والدین دانشجویان، تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاه‌های آنلاین تحصیل کنند.

وی درباره رضایت یا عدم رضایت جامعه نسبت به کلاس‌هاس مجازی گفت: در آموزش مجازی افراد از سلایق مختلفی برخوردار هستند، برخی افراد، برگزاری کلاس‌ها به‌صورت کاملاً مجازی را می‌پسندند و برخی دیگر آموزش حضوری نیز می‌پذیرند. لازم به ذکر است، محتوای آفلاین بحثی است که دانشجو با مراجعه به آن، دوره‌های درسی را مرور و مورد ارتقاء دهد.

نجف‌پور درباره آینده‌نگری واحد در راستای مهارت آموزی به دانشجویان افزود: واحد الکترونیکی در نظر دارد برای دانشجویان در جهت فراگیری آموزش‌های تکمیلی و کسب مهارت بیشتر، فرصتی را ایجاد کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما