شناسهٔ خبر: 48941660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

می میکس 4 و می پد 5 خارج از چین نیز عرضه خواهند شد

شبنم توایی

مشاهده شیائومی می میکس 4 و تبلت‌های سری می پد 5 در کنسول گوگل پلی، حاکی از این است که این دو محصول علاوه‌بر چین در بازارهای دیگری در جهان نیز عرضه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

شیائومی در رویداد هفته گذشته‌اش که ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ (۱۰ آگوست ۲۰۲۱) در چین برگزار شد، گوشی پرچم‌دار می میکس 4 و تبلت‌های سری می پد 5 را معرفی کرد. طبق اطلاعات جدید، نه‌تنها گوشی می میکس 4، بلکه تبلت‌های سری می پد 5 نیز در کنسول گوگل پلی و فهرست دستگا‌ه‌های استفاده‌کننده از سرویس گوگل مشاهده شده‌اند و این اتفاق از عرضه جهانی این دو محصول در آینده حکایت می‌کند.

به‌گزارش Gizmochina، هیچ‌کدام از مدل‌های گوشی می میکس 4 و تبلت‌های سری می پد 5 به‌دلیل تحریم‌ها در بازار چین نمی‌توانند از سرویس‌های گوگل (GMS) استفاده کنند. به‌همین‌دليل، شیائومی برای عرضه گوشی‌ها و تبلت‌های خود در چین به دریافت گواهی کنسول گوگل پلی نیازی ندارد. مسئول روابط‌عمومی شرکت شیائومی نیز دراین‌باره اعلام کرد که این شرکت در‌حال‌حاضر برنامه‌ای برای عرضه می میکس 4 در بازارهای جهانی ندارد.

با اینکه فهرست‌شدن می میکس 4 و می پد 5 و می پد 5 پرو در کنسول گوگل پلی دلیلی بر عرضه بین‌المللی این محصولات نیست، می‌تواند نشان‌دهنده عرضه آن‌ها در برخی کشورها باشد.

مشخصات فنی می میکس 4 و تبلت‌های سری می پد 5

می میکس 4 به نمایشگری ۶٫۶ اینچی OLED با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر GN1s سامسونگ، لنز اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپ تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است.

همچنین، از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ و حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. انرژی این گوشی را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی تأمین می‌کند.

می پد 5 نیز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز و اتصال به اینترنت در آن تنها از‌طریق وای‌فای امکان‌پذیر است. تراشه به‌کاررفته در می پد 5 پرو اسنپدراگون ۸۷۰ است و در دو نسخه 5G و وای‌فای عرضه می‌شود. این تبلت‌ها از صفحه‌کلید کاور مغناطیسی و قلم پشتیبانی می‌کنند و بلندگو‌های چهارگانه دالبی اتموس (Dolby Atmos) دارند. علاوه‌بر‌این، هر دو به صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچی با ویژگی TrueTone برای تنظیم نور و تطبیق آن با نور محیط مجهز‌‌‌ند.

می پد 5 دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی دارد و نسخه وای‌فای مدل پرو آن به دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی به‌علاوه اولتراواید ۵ مگا‌پیکسلی و نسخه 5G آن به دوربین دوگانه ۵۰ مگاپیکسلی به‌علاوه اولتراواید ۵ مگا‌پیکسلی مجهز است.

باتری می پد 5 پرو ۸۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است و از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که باتری به‌کار‌رفته در نسخه معمولی آن ۸۷۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است و از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ارائه سرویس‌های گوگل برای می میکس 4 و تبلت‌های سری می پد 5 چیست؟ 

نظر شما