شناسهٔ خبر: 48938191 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جریمه ۱۵۰ هزارتومانی برای رانندگانی که دنده عقب می‌گیرند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: برابر ماده ۱۵۵ آیین‌نامه، حرکت با دنده عقب کلاً ممنوع است و این تخلف ۱۵۰ هزار تومان اعمال قانون دارد؛ همچنین در وسایل نقلیه عمومی هفت نمره منفی و در وسایل نقلیه شخصی پنج نمره منفی برای راننده متخلف در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شرط استفاده از مسیریاب‌ها توجه به جلو و حواس جمع به رانندگی است، گفت: رانندگانی که به معابر آشنایی کافی ندارند، مسیرها را گم کرده و یا مقصد اصلی خود را درست انتخاب نکردند، معمولاً پس از رد شدن از ورودی‌ها برای اصلاح مسیر مرتکب خطرناکترین اقدام، با حرکت دنده عقب می‌شوند.

او افزود: این رانندگان بدترین حالت را برای اصلاح مسیر و بازگشت انتخاب می‌کنند که خطرناک‌ترین روش برای اصلاح مسیر است و باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات شدید می‌شود.

این مقام راهور فاتب اظهار کرد: معمولاً این اتفاق برای رانندگانی که شهرستانی هستند، نسبت به معابر آشنایی کافی ندارند و توجهی هم به تابلوهای تعیین مسیر ندارند بیشتر رخ می‌دهد.

رازقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیریاب‌هایی در اختیار شهروندان و رانندگان هستند که می‌توانند از آن‌ها به درستی استفاده کنند. بویژه مسیریاب‌های داخلی که با شرایط معابر داخلی شهر و کشور خودمان طراحی شده و امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد.

او یادآور شد: این مسیریاب‌ها می توانند کم ترافیک‌ترین مسیرها را پیشنهاد دهند ولی شرط استفاده از آن‌ها این است که در رانندگی باعث حواس پرتی و توجه نداشتن به جلو نشوند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما