به گزارش نما، محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آشنایی کافی با معابر و استفاده از مسیریابهای داخلی توضیح داد.
رازقی ادامه داد: رانندگانی که به معابر آشنایی کافی ندارند و مسیرها را گم میکنند و مقصد اصلی خود را درست انتخاب نکردند او از ورودیها معمولا رد میشوند و مسیر را درست انتخاب نمیکنند و قصد اصلاح مسیر خود را دارند این تخلف را انجام میدهند.
وی افزود: این رانندگان بدترین حالت و خطرناکترین راه را برای اصلاح مسیر و بازگشت انتخاب میکنند و به جای اینکه از دوربرگردان و معابر بعدی و اصلی و جایگزین بازگردند و اصلاح مسیر داشته باشند و به مسیر اصلی خود بروند، دنده عقب را انتخاب میکنند که خطرناکترین روش برای اصلاح مسیر میباشد که باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات شدید میگردد.
او گفت: معمولا رانندگانی که شهرستانی هستند و به آن معابر آشنایی کافی ندارند و توجهی هم به تابلوهای تعیین مسیر ندارند این اتفاق برای آنها بیشتر میافتد.
بیشتر بخوانید:
کدبندی انواع تصادف برای مدیریت صحنه
رازقی بیان داشت: برابر ماده ۱۵۵ آیین نامه حرکت با دنده عقب کلا ممنوع است و ۱۵۰ هزار تومان این تخلف اعمال قانون دارد و همچنین برای وسایل نقلیه عمومی ۷ نمره منفی وبرای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی برای راننده متخلف در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: الان مسیریابهایی هست که در اختیار شهروندان و رانندگان میباشد که میتوانند از آنها بدرستی استفاده نمایند بویژه مسیریابهای داخلی که با شرایط معابر داخلی شهر و کشور خودمان طراحی شده و امکانات و قابلیتهای زیادی دارد و رانندگان میتوانند از این مسیریابها استفاده کنند.
رازقی گفت: این مسیریابها میتوانند کم ترافیکترین مسیرها را پیشنهاد دهند، ولی استفاده از این مسیریابها بشرطی باید باشد که در رانندگی باعث حواس پرتی و عدم توجه به جلو نگردد.
وی به رانندگان توصیه کرد قبل از حرکت مسیر خود را به درستی انتخاب و مدیریت کرده و مسیر را به درستی انتخاب نمایند و به تابلوهای تعیین مسیر بدرستی دقت و استفاده نمایند.
۱۵۰ هزار تومان جریمه برای دنده عقب گرفتن
بنا به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ خطرناكترین اقدام یك راننده اصلاح مسیر با حركت دنده عقب است
صاحبخبر -
∎
نظر شما