شناسهٔ خبر: 48932320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستور وزیر بهداشت برای تسریع واکسیناسیون استان‌های غربی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به آقای دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه دستور آغاز واکسیناسیون گروه هدف سنی در استان آذربایجان غربی را هم علاوه بر استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ در متن ابلاغیه سعید نمکی که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: پیرو نامه شماره ۷۱۳/۱۰۰ مورخ ۲۳ / ۰۵ / ۱۴۰۰ استان آذربایجان غربی نیز به استان‌های قبلی اضافه گردد.
 
وزیر بهداشت، دیروز طی ابلاغیه‌ای دستور واکسیناسیون گروه هدف سنی علیه کرونا را در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان همچون استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرق کشور، صادر کرد.
 
 تا کنون افراد ۶۰ سال به بالا بر اساس فراخوان وزارت بهداشت واکسن کرونا دریافت کرده اند. 
 
همچنین آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ششم مرداد در نامه‌ای به آقای دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت این وزارتخانه، بر واکسیناسیون کارمندان بانک تأکید کرد.
 
آقای نمکی روز پنجم مرداد نیز در نامه‌ای به آقای رییسی، خواستار واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی‌ها به میمنت عید غدیرخم شد.
 
مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز سه شنبه ۱۲ مرداد اعلام کرد: از هم اکنون متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir دارند.
 
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴ مرداد در نامه‌ای به آقای علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه بر کاهش ۲ ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تأکید کرد.
پیش از این متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir داشتند که با دستور اخیر وزیر بهداشت، سن ثبت نام واکسیناسیون گروه‌های هدف ۲ سال کاهش یافت.
 
همچنین ۱۴ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۹۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۲۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۲۶ دُز رسید.
 

برچسب‌ها:

نظر شما