شناسهٔ خبر: 48883019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هفته آینده تهران همچنان قرمز است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران پیش بینی کرد: وضع تهران در هفته آینده نیز قرمز بماند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  دکتر "علیرضا زالی" در حاشیه نشست هماهنگی با معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت  با بیان این که روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار، داروی رمدیسیور دریافت می‌کنند، گفت: در تأمین دارو‌های مقابله با کرونا مشکلی در پایتخت وجود ندارد.
 
او گفت: عدد مولد پایه که نشان دهنده وضعیت کنترل بیماری است هم اکنون در تهران بالای یک است و هر زمان این عدد به یک یا زیر آن برسد می‌توان کاهش شاخص‌ها را پیش بینی کنیم بنابراین برای هفته آتی نیز کماکان تهران در وضعیت قرمز است.
او میزان فعلی رعایت شیوه نامه‌ها در تهران را ۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: با کمک رسانه‌ها در خیز چهارم رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۷۸ درصد رسیده بود؛ اگر به همین نقطه برگردیم میزان مراجعان سرپایی به شدت کم می‌شود.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: برنامه ما این است که با بیماریابی مناسب و افزایش تست‌ها، گستره جغرافیایی ویروس را در تهران به حداقل برسانیم.
 
دکتر زالی به سرعت بخشیدن واردات واکسن کرونا در هفته‌های آتی اشاره کرد و گفت: شرایط مناسب تری برای واکسن کرونا فراهم شده است.
<div id="video-display-embed-code_412777" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/823610/412777?width=400&height=300"></script></div>

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: قرار شد مجموعه‌های دانشگاهی و استانی تجارب و پیشنهاد‌های جدید خود را به ستاد ملی کرونا بدهند تا شنبه از این تجربیات در ستاد ملی استفاده شود.
 
دکتر زالی با اشاره به صحبت‌های منتشرشده از وی در جلسه غیررسمی دیروز گفت: تاکنون در وزارت خارجه، وزارت بهداشت و هلال احمر تلاش‌های زیادی برای واردات واکسن شده و از امروز هم تلاش مضاعف جدیدی را در این حوزه آغاز خواهیم کرد.
 
زالی گفت: اگر امروز بنا داریم یک تلاش مضاعف جدیدی را در حوزه واردات واکسن رقم بزنیم نافی تشکر و قدرشناسی از خدمات مجموعه‌های ذی مدخل در بحث واکسیناسیون نیست و این گونه نیست که خدمات عزیزان را در مجموعه‌های وزارت خارجه و سایر نهاد‌های مربوطه نفی کنیم.

وی موضوع واکسن را یک چالش مهم برشمرد و افزود: باید بدانیم که ویروس کرونا یک ابرچالش جهانی است و صرفا مربوط به کشور ما نیست و طبیعتا مشکلات و چالش‌های بسیاری نیز در این راستا وجود دارد.

به گفته زالی، اکنون با همت بلند جوانان غیور ایرانی هم در بحث دانش فنی مرتبط با بحث لجستیک و پشتیبانی علمی و فناوری و هم در حوزه بهداشت و درمانی توفیقات فراوانی داشته ایم.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را باعث اسلوب جدیدی در بازآرایی نیرو‌ها و آمادگی کامل و سریع نیرو‌های مسلح را یک فرصت جدید برای احیای نیرو‌های تازه نفس و طراوت بخشیدن به مدافعان سلامت در ادامه مسیر مقابله با کرونا برشمرد.

زالی ضمن تشکر قدرشناسانه از خدمات و تلاش‌های دولت قبلی برای مقابله با کرونا به برنامه استراتژیک ۹ گانه دولت جدید در این خصوص اشاره کرد و طرح و بررسی تجارب و پیشنهادات همه دانشگاه‌ها و استان‌های کشور در ستاد ملی کرونا را اقدامی مطلوب خواند که می‌تواند منجر به تدوین یک بسته غنی شود که در ادامه مسیر نقشه راه بسیار مطلوبی را فراهم کند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران گفت: صحبت‌های منتشرشده از من در جلسه غیررسمی دیروز به صورت تقطیع و با مضامین متفاوتی منتشر شد.

<div id="video-display-embed-code_412778" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/823610/412778?width=400&height=300"></script></div>
 
زالی همچنین از تزریق ۱۰۱ هزار دوز واکسن در روز گذشته در تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در تهران واکسینه شدند که ۶۷۰ هزار نفر آنان هر دو دوز را دریافت کردند.
وی ادامه داد: همچنین در کنار گروه‌های سنی، گروه‌های پر خطر مندرج در سند ملی واکسیناسیون نیز در حال واکسینه شدند هستند که برخی از آن‌ها به اتمام رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما