شناسهٔ خبر: 48864892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احتمال بستری بیماران کرونا در اردوگاه‌های راهیان نور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از احتمال بستری بیماران کرونایی در ارودگاه‌های راهیان نور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به روند تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان در پذیرش کرونا گفت: احتمالا در یکی از اردوگاه‌های راهیان نور یا یکی از ساختمان‌های متعلق به دانشگاه‌ها ظرفیت بستری ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بیماران نسبتاً با حال عمومی بهتر را در این اماکن بستری کنیم.
او افزود: در پی افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان و با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، مجبور خواهیم شد بیماران را در جای دیگری بستری کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: احتمالا در یکی از اردوگاه‌های راهیان نور یا یکی از ساختمان‌های متعلق به دانشگاه‌ها ظرفیت بستری ایجاد خواهیم کرد تا بتوانیم بیماران با حال عمومی بهتر را در این اماکن بستری کنیم.
سلمان زاده در خصوص واکسیناسیون گروه‌های سنی گفت: برای واکسیناسیون گروه‌های سنی، تابع ابلاغیه‌های وزارت بهداشت هستیم، اما گروه‌های شغلی جدیدتری از جمله صنایع حساس، به روند واکسیناسیون اضافه خواهند شد.
وی افزود: تزریق یک دوز واکسن، ایمنی مناسبی ایجاد نمی‌کند و ایمنی نسبتاً مناسب، دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن ایجاد می‌شود. البته حتی بعد از تزریق دوز دوم نیز باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا واکسن تنها از ابتلا به بیماری شدید و مرگ پیشگیری می‌کند.

نظر شما